Има различни типове кожа – нормална към смесена, мазна, суха. Всяка една от тях има своите специфики за ежедневна грижа. Въпреки това, всеки тип кожа може да загуби своя блясък, хидратация. Когато това се случи, веднага залагаме на подхранване с маски, козметики, естетични процедури, забравяйки, че има някои храни, които могат да възвърнат блясъка ни. Вижте 15 от най-добрите храни за вяла кожа.

  • Домати;
  • Тиквени семки;
  • Овесени ядки;
  • Ленено семе;
  • Зелен чай;
  • Костен бульон;
  • Тъмни листни зеленчуци;
  • Ядки.

Кокосово масло

Обичаме да нанасяме кокосово масло върху кожата си, защото то я прави мека, подхранена и бързо попива в нея. Но кокосовото масло, което е подходящо за консумация, ни осигурява здравословни мазнини и антибактериални агенти, които поддържат кожата здрава, подхранена и блестяща.

Навици, от които изглеждаме зле

Авокадо

Още една храна, която обичаме да приготвяме под формата на домашни маски за лице. Авокадото е чудесно за нашата кожа по ред причини. То е богата комбинация от здравословни мазнини, протеини и витамини.

Консумирайки го редовно, ние се грижим за красотата на своята кожа отвътре навън. Протеините в него спомагат за поддържането на колагена и еластина в кожата, на които дължим младежкия си вид.

Сладки картофи вместо обикновени

За да бъде кожата ни красива и здрава, трябва да ѝ помогнем да задържа максимално влагата в себе си. Това може да стане не само с подходяща козметика, но и с правилните храни. Сладките картофи са едни от тях, тъй като са богати на витамин А, който помага на кожата да се обнови и да не бъде суха и люспеста.

5 от най-добрите масла против бръчки около устните

Не пропускайте рибата

По-мазните риби като скумрия, пъстърва, сьомга, са най-добрите приятели на вашата кожа, защото ѝ осигуряват омега-3 мазнини, които укрепват кожните клетки, намалявайки риска от възпаления. Хапвайте поне два пъти седмично риба, за да подпомогнете и колагена в кожата.

Зехтин

Зехтинът е още една храна, която може да нанасяте върху кожата си за подхранване, но не пропускайте и да овкусявате салатите си с него. Той е един от най-добрите растителни източници на витамин Е, който овлажнява кожата и забавя процесите на стареене.

Още по темата

Горски плодове за антиоксидантна грижа

Всекидневната консумация на свежи плодове е чудесен начин да хидратирате и защитите кожата си, защото те са с високо съдържание на вода. Важно да избирате плодове, които не съдържат много плодови захари, като горски плодове, киви, грейпфрут. Те ще ви осигурят важните за красотата и здравето на кожата витамини А и С.

Яйца на закуска

Още един начин да подхраните вялата кожа отвътре навън, е да консумирате яйца. Едни от най-богатите източници на протеини, които спомагат за регенерацията на клетките. Също така консумацията на яйца, доставя на кожата сяра и лутеин, които играят важна роля в нейната хидратацияи еластичност. Според проучвания, недостатъчният прием на здравословни мазнини, съдържащи се в храни като ядки, яйца и авокадо, увеличава рисковете от поява на бръчки.