Едно от най-добрите упражнения, които може да добавите към вашата спортна рутина, са клековете. Те никога няма да ви доскучаят, защото има много варианти да ги разнообразите – да добавите към тях по-леки тежести или пък да изпълнявате клек с лост, да са в комбинация с махове с крака, с подскоци, клекове с пудовки, да изпълнявате български клек и други.

Какви са ползите от редовните клякания?

По-здрави стави

Клековете са чудесни за изграждане на мускулна сила. Когато клякаме, ние ангажираме глезенните, коленните и тазобедрените стави едновременно, което с времето ги прави по-силни. 

Ставаме по-добри в други движения

Редовните клекове могат да помогнат за подобряване на други упражнения в залата за спорт или ежедневни дейности, изискващи клякане, по-голяма сила на бедрата. Например, увеличавате издръжливостта си по време на тичане, кардио тренировки.

Антицелулитни комбинации от храни

Кляканията помагат за изграждането на мускули

В кляканията, според техния вид, е ангажирана всяка една част от тялото. Стягате и оформяте мускулите на бедрата, дупето, корема, прасците, долната част на гърба.

Упражнения с ластици за бедра и дупе

По-бърза загуба на калории

Ако търсите ефективно упражнение не само за изграждане на мускули, но и за отслабване, то това са клековете. Ако добавите и тежести към тях (само под наблюдението на фитнес инструктор), ще направите горенето на калории още по-ефективно.

Още по темата

Помагат за подобряване на гъвкавостта

С напредване на възрастта, нашите мускули, сухожилия и връзки, стават по-малко еластични. От друга страна, редовните клекове спомагат за подобряване на тяхната функция и здраве.

Физически признаци, че сте изгубили форма

Помагат за укрепване на дробовете и сърцето

Усилията, които са необходими, за да изпълняваме клекове, помагат за укрепване на сърдечния мускул и подобряване на капацитета на белите дробове.

Упражнението „супермен“ укрепва гърба и стяга дупето и корема

За силни кости

Клековете са натоварващи упражнения, които ни помагат да подобрим своята костна плътност. Това укрепва костите и намалява риска от наранявания.