Отслабването се постига чрез много различни методи. Един от най-старите и добре изпитани методи за намаляване на теглото е внимателното броене на калориите и ограничаването им в стойности, отговарящи на разхода на енергия. За да е налице редукция на теглото е необходимо калориите, които приемаме да са по-малко от тези, които изразходваме. По този начин консумацията не ограничава разнообразието на приемани хранителни вещества, което в дългосрочен план има здравословни въздействия върху организма.

20 съвета за трайно и здравословно отслабване

Редица модерни диетични планове се противопоставят на този метод, който предполага изпитване на известен глад, най-вече ако сме свикнали да приемаме над 2000 или 3000 калории, а да трябва да ги намалим наполовина например. Затова на мода са диети, като кето диетата, нисковъглехидратния и високомазнинен режим, които залагат на изключването на цели групи макронутриенти, жизненонеобходими за здравето, но благодарение на елиминирането им се допуска по-обилно хранене. Мненията на диетолозите са разнопосочни по отношение здравословния характер на тези режими в дългосрочен план.

Съвети за отслабване, които винаги трябва да отбягвате

И така, има много и различни начини да отслабнем. Ако сте избрали да броите калориите и да следите за тяхното количество и качество, трябва да внимавате да не отидете в другата крайност – прекалено намален прием на калории, което да постави организма пред изпитание. Това изпитание може да прояви своите симптоми.

Кои са признаците, че приемате твърде малко калории в диетата за отслабване?

10 съвета за отслабване, които всъщност наистина работят

Изпитвате глад през цялото време

В началото на започване на диета с намален прием на калории е нормално да изпитвате глад, докато тялото се адаптира към новия начин на хранене. Ако обаче това продължи и се чувствате изтощени, без енергия и непрекъснато гладни, вероятно приемате прекалено малко калории. Обмислете дали двигателните ви навици и физическа активност не предполагат увеличаване на приема на калории. Преразгледайте също и вида калории, които приемате. Може да се наложи да добавите известно количество, за да не карате тялото си да се изтощава до краен предел.

Чувствате се замаяни

Недостигът на калории влияе на мозъка. Мозъкът се „храни“ предимно с въглехидрати, но и с мазнини и протеини. Ето защо разнообразната диета с достатъчно калории е важна за мозъка. Още по-важно е, ако се движите по-интензивно и изразходвате голяма част от калориите. Тогава мозъкът ви страда. Страдат и останалите тъкани в тялото заради недостига на хранителни вещества. Ако забележите замайване и загуба на концентрация, прималяване, това може да се дължи на изтощение вследствие на твърде малко калории в диетата.

15 съвета за отслабване, от които всяка жена се нуждае

Още по темата

Не можете да се справите с тренировките

Ако тялото ви изнемогва заради прекалено ниския прием на калории, а вие го насилвате да извършва интензивни упражнения, не е случайно, че не се справяте. За да бъдат мускулите и тялото издръжливи са им необходими достатъчен брой калории, но без да надхвърлят границата, в която топите мазнини.

10 трика за бързо отслабване

Имате запек

Запекът е симптом. Той е показател за някакъв проблем в храносмилателната система. Той никога не е първопричина за проблем, а следствие от такъв. Ако имате запек и изпитвате и други храносмилателни проблеми, помислете дали диетата ви не е причината за това. Прекалено ниският прием на калории може да предизвика запек, защото затруднява работата и активните движения на червата.