Орехите са едни от най-полезните ядки за здравето. Те съдържат основно здравословни мазнини, витамини, минерали, антиоксиданти, ензими, които имат много мощни въздействия за организма и функциите на редица органи. Орехите са известни главно със значението си за психичното здраве и емоционалния баланс. Но те са много повече от това. Формата им на човешки мозък действително подсказва, че са важни за централната и периферната нервна система, но орехите са изключително полезни и за останалите системи в тялото.

Науката разкрива за какво помагат орехите

Защо трябва да консумирате орехи по-често?

Орехите са полезни за стомаха

Здравето на стомаха и храносмилателния тракт е от изключително и жизненоважно значение за състоянието на организма и дълголетието въобще. Доброто и правилно храносмилане осигурява оптимално усвояване на веществата от храната, от които зависят всички процеси в организма. Орехите имат свойството да подобряват и стимулират храносмилането, което ги прави много важни за този процес. Микробиомът в червата и стомаха се нуждае от полезна храна, за да живее, а орехите му я доставят. Те са чудесна храна за полезните бактерии в стомашно-чревния тракт, тоест орехите са своеобразен пребиотик, който увеличава броя на добрите бактерии и подобрява здравето им.

За какво е полезна комбинацията от мед и орехи

Редовната консумация на орехи предотвратява възпаленията в червата, намалява риска от рак на дебелото черво и може да допринесе в намаляването на отделянето на слуз в червата.

Орехите помагат в отслабването

Въпреки че орехите са калорични ядки, те са много богати на фибри, които поддържат усещането за ситост дълго време и спомагат за бавното усвояване на тези калории. Ако консумирате по няколко ореха на ден, талията ви би трябвало да влезе в желаните от вас мерки по-бързо, тъй като тези ядки ускоряват топенето на мазнините и потискат апетита.

Кои ядки за какво са полезни?

Още по темата

Полезни за мозъка

Орехите се считат за едни от най-полезните ядки за мозъка. Те са много богати на омега-3 мастни киселини и антиоксиданти, които са съществени за функциите на мозъка и нервната система. Консумацията на едва 10 грама орехи на ден може да подобри работата на мозъка, да подобри систематизацията на информацията, да подобри паметта и концентрацията.

Еликсир с орехи за щитовидната жлеза

Антиоксидантите и полиненаситените мастни киселини в орехите се борят с възпаленията в тялото, които могат да засегнат мозъка и нервната система, и да причинят сериозни дегенеративни заболявания.