Причините за подути крака могат да са много – от задръжка на течности, до високо кръвно, подагра, сърдечносъдови заболявания, прекалено седене или стоене в изправено положение, както и още много други. Също така много са и начините, по които да облекчите подутите си крака. В домашни условия можете да помогнете на краката си отново да върнат своята форма и да се освободят от подуването. Ето как. 

5 причини за подути крака

Баня със соли 

След тежък и изморителен ден дайте на краката си почивката, от която се нуждаят. Направете им баня със соли. Английската сол е една от най-подходящите при подути крака. Тя е богата на минерали, като магнезий, който облекчава подпухналостта на краката и допринася за възвръщане на нормалния ритъм на нервната система. Английската сол помага за подобряване на кръвообращението. Накиснете краката в топла вода с разтворена английска сол. Правете банята всеки ден по 20 минути, при нужда и по два пъти на ден. 

Упражнения 

Може да ви се струва неуместно да се упражнявате, когато с краката ви нещо не е наред и са много подути, но това е много добър начин да подобрите кръвообращението в тях. Излишните течности се изхвърлят по-лесно при физическа активност, като част от метаболитните остатъци при натоварване. Организмът се освобождава от течностите и токсините при редовно правене на упражнения. 

Вълшебна напитка срещу подуване на краката и лицето

Компресиращи чорапи 

Когато подуването на краката е вследствие на влошено кръвообращение, компресиращите чорапи помагат на вените в долните крайници да изтласкват кръвта обратно към сърцето, като по този начин облекчават не само подуването, но и умората, тежестта в краката, спомагат за нормализиране на циркулацията на кръвта. 

Още по темата

Повдигнете краката нагоре

Ако краката ви са натоварени от тежкия ви дълъг ден, повдигнете ги нависоко. Подпрете ги върху стол, върху възглавница или легнете по гръб и опрете крака върху стената. Така ще стимулирате затрудненото кръвообращение и ще помогнете на лимфната система да отведе задържаните течности. 

Магнезий

Магнезият помага за нормалното освобождаване от подуването. Мускулите на краката се нуждаят от магнезий, за да нямате крампи и подпухване в крайниците. Можете да се обърнете към хранителните добавки при нужда, а можете да наблегнете и на храните, богати на магнезий – ядки, семена, зелени листни зеленчуци, тъмен шоколад.