Обичате ли често да си похапвате сладичко? Удоволствие ни е да консумираме любимата торта, бисквити, но докато го правим, не забравяме, че захарта води до пристрастяване и са ни нужни седмици захарен детокс, за да успеем да настроим по друг начин своя апетит. Изяждайки сладко лакомство, съставките в него ни карат да искаме още сладкиши, тестени изделия, днес, утре...

Но понякога има и други причини, които събуждат апетита ни за захар. Така например ниският прием на качествени протеини и въглехидрати е една от тях. Вижте още 4. 

Стрес и напрежение

Когато сме изложени на стрес, ние сме по-склонни да правим емоционален избор на храна, за да подобрим настроението си и да намалим стреса. Сладкишите и всички лакомства със захар, повишават нивата на допамин – хормонът, който ни кара да се усмихваме. Лошото е, че по време на стрес, нивата на кръвната захар се покачват.

4 стъпки за захарен детокс

Когато ни тревожи нещо, панкреасът ни отделя повече инсулин, за да балансира захарта в кръвта. Консумацията на лакомства я покачва още повече, а това в дългосрочен план може да доведе до инсулинова резистентност и диабет тип 2, както и затлъстяване.

Твърде много изкуствени подсладители

Изкуствените подсладители, които добавяме най-често към напитките си, обуславят вкусовите ни рецептори да искат още повече сладки храни, което ни кара с кафето с подсладител да изядем една вафла например. Ето защо е добре да намерите по-здравословен избор, като качествен мед, стевия, кленов сироп. 

Ключови признаци, че тялото ви се нуждае от фибри

Недоспиване

Недоспиването почти винаги е причина да се храним през деня нездравословно. Мозъкът ни се нуждае от енергия и то от храни, които съдържат глюкоза. Изследванията показват, че недоспиването влияе на хормоните в тялото ни, увеличавайки и хормона на глада грелин. 

Още по темата

Следващият път, когато не сте си отпочинали ефективно, заменете сладкишите с натурално сушени плодове без добавени захари. Те са по-здравословният избор. Или хапнете пилешко месо, риба, малко печени картофи. 

Съставки за десерти, които заместват захарта

Дефицит на магнезий

Тялото винаги ни подсказва, когато му липсват някои витамини и минерали. Ако често ви се дояжда сладко и по-специално шоколад, може би не ви достига магнезий. Какаото е богато на минерала. За предпочитане е да си хапвате тъмен шоколад с поне 85% съдържание на какао или дори 100%. Така ще поддържате в баланс нивата на кръвната ви захар. Повече за дефицита на магнезий може да прочетете тук.