Една от най-често консумираните подправки е чесънът. В сезона на грипа и настинките, той почти всеки ден е част от менюто ни. Чесънът има редица ползи за здравето, сред които – спомага за контрола на високото кръвно налягане и холестерола, облекчава болките в ставите, прави костите по-здрави, намалява риска от сърдечни болести и други. Ароматната подправка ни осигурява калий, желязо, магнезий, селен, витамини от група В, витамин С. Ето защо винаги му се доверяваме, когато страдаме от настинки или грип. Вижте 4 начина, по които може да го ползвате за бързо възстановяване.

Чесново масло с билки

Ще ви бъдат необходими:

  • 1 пакет масло;
  • 3-4 стрити скилидки чесън;
  • около 1/2 ч. л. наситнени пресни копър, мащерка, риган.

Маслото трябва да е меко, за да може да се свърже с останалите съставки. Чудесно е върху препечена филийка, добавено към ястия.

Храни, които да включите в списъка си за силен имунитет

Чесново олио за масаж

То също може да се консумира, но как да го ползвате за облекчаване на кашлица, болки в ушите?
Към 100 мл зехтин, добавете една глава стрити скилидки чесън. Съставките се комбинират в буркан. Оставете да престои няколко часа. Ако само ще го консумирате, няма нужда да го прецеждате. Ако ще се прилага върху кожа, в ушния канал, е важно много добре да се мине през марля, за да няма частици чесън.

Вкусни плодове при настинка и грип

За облекчаване на кашлицата, масажирайте гърдите и гърба. Леко затоплено, чесновото олио може да се ползва и за ушни болки – 1-2 капки от него се капват в ушния канал. Маслото трябва да е приятно, леко топло, не горещо.

Чесново мляко

Необичайна комбинация за напитка, която освен че помага при настинки, се грижи за здравето на сърцето, намалява напрежението в ставите. В 300 мл прясно мляко добавете 1-2 скилидки чесън, нарязани на ситно.

Още по темата

Двете съставки трябва да къкрят на тих огън около 5-6 минути. След това може да прецедите и да добавите канела, мед.

Чеснов мед

Една от най-добрите комбинации за засилване на имунитета, облекчаване на кашлицата, хремата, храносмилането, астмата. За да си приготвите чеснов мед, ще ви бъдат необходими 250 г мед, 1 глава чесън, с 1 с. л. лъжица настърган корен от джинджифил, може да добавите и няколко орехови ядки. Всичко се комбинира добре. Хапвайте от този мед 2-3 пъти на ден по 1-2 с. л. лъжици.