През всеки сезон кожата ни има нужда от различен тип козметична грижа. Но не бива да забравяме, че се грижим за нейната красота и здраве и чрез храните, които консумираме. Има хранителни вещества, които ѝ помагат да бъде по-устойчива на климатичните промени, околната среда, стреса. Вижте кои храни, освен сини боровинки, зеле кейл, сурови ядки, лимони, домати, зелен чай, костен бульон, да добавите към вашето зимно меню, за да поддържате кожата здрава и подхранена.

Хапвайте моркови

Морковите са богати на витамин С, който помага на тялото ви да синтезира колаген – протеин, който е жизненоважен за поддържане на еластичността на кожата. Също така, консумацията на моркови ще ви осигури и друг важен за красотата витамин, това е витамин А. Той е мощен антиоксидант, който атакува свободните радикали и може да намали риска от преждевременно стареене на кожата, появата на бръчки.

Добавете към менюто си кафяв ориз

Той е особено подходящ и за вашите диетични режими на хранене. Кафявият ориз съдържа фибри и витамин В, селен, калций, магнезий и ликопен. Ликопенът е мощен антиоксидант, който намалява оксидативния стрес, причиняващ ранно стареене на кожата. Освен това ликопенът намалява и образуването на пигментни петна и подхранва кожата.

Видове глина за млада и здрава кожа

Авокадо

Авокадото е една от най-здравословните храни за вашата кожа през зимните месеци. То съдържа високи нива на витамин Е – ключово хранително вещество за поддържане на здрава и по-гладка кожа. Също така ще ви осигури и витамини А, С, мононенаситени мазнини, които помагат на кожата да задържа влагата, аминокиселините, присъстващи в авокадото, я прочистват и предпазват от вредното влияние на околната среда. С авокадо може да си приготвите и домашни маски за лице. 

Добавете към менюто си тиквени семки

Тиквените семена не само осигуряват здравословни мазнини и протеини, които подхранват кожата ви, но и са изключително богати на минерала цинк. Цинкът е важно хранително вещество за здравето на кожата. Той си „партнира“ много добре с витамин А, като му помага да работи по-ефективно за подхранване на кожата. Редовната консумация на семките ще ви осигури и витамини С, Е, В, К, селен, магнезий, мед и ще засилите имунитета си. 

Още по темата

Грейпфрут за блясък

Грейпфрутът е богат на витамин С, който освен че спомага за синтеза на колаген, помага в борбата с много кожни заболявания. Грейпфрутите също са богати на ликопен, който поддържа кожата гладка и я предпазва от UV лъчите. Тези сочни плодове правят кожата сияйна, но и ви помагат за изгарянето на излишни калории.

Етерични масла при подпухнали очи

Хапвайте спанак

Освен че е богат източник на желязо, спанакът е суперхрана за вашата кожа през зимата, ако искате тя да е свежа и по-млада. Той ще ви осигури витамини А и С и антиоксиданти, които намаляват риска от кожни инфекции.