Когато искаме да отслабнем и да поддържаме добра физическа форма и здраве се стремим да правим упражнения, да тренираме и да се храним здравословно. Забравяме обаче, че ходенето е най-естественото движение, за което телата ни са създадени и можем да го използваме като ефективна тренировка за отслабване и добро здраве.

Ходенето има редица ползи за здравето. То стимулира кръвообращението, ускорява метаболизма, повишава изгарянето на калории и мазнини и е безопасно за хора в риск от травми или такива с придружаващи заболявания, които ги възпрепятстват да правят друг тип по-тежки тренировки.

Защо не успявате да отслабнете с ходене?

Ако изминавате на ден по няколко километра, това неминуемо ще се отрази добре на цялото ви тяло, на фигурата ви и на здравето ви.

Как можете да направите тренировката с ходене още по-ефикасна?

Забързайте темпото

Можете да загреете още повече тялото и мускулите си, да ускорите темпото. Ходете по-бързо в рамките на 20 минути, след това отново намалете интензитета на ходене. Смяната на темпото провокира тялото, забързва метаболизма и подобрява резултатите от ходенето като тренировка.

23 ползи от ежедневното ходене

Разсейвайте се

Ако ходите целенасочено и не разсейвате съзнанието си, а се фокусирате единствено в целите, ще намразите ходенето като тренировка, а и каквато и да е друг вид физическа активност. Когато не доставяте удоволствие на съзнанието си, всичко, което правите се превръща в мъчение. Затова слушайте музика, аудиокниги, подкастове, изобщо всичко, което занимава и съзнанието ви и ви носи приятни емоции. Изследванията показват, че това подобрява представянето и производителността ви.

Още по темата

Сменяйте маршрутите

За да направите ходенето по-пълноценна и приятна тренировка, сменяйте маршрутите. Избирайте улици, през които не сте минавали досега. Опознавайте средата, в която се намирате. Разсейвайте ума си и ще видите как неусетно правите необходимия брой крачки на ден.

4 причини ходенето да е страхотно за здравето

Планирайте маршрута си

Избирайте маршрути, в които да има и изкачвания, хълмисти участъци и такива, в които можете да ускорите темпото. Това ще ви предизвика на по-високо ниво и ще направи тренировката ви с ходене по-добра и по-близка до постигане на целите.

Добавете тежест

Ако добавите тежест към собствения товар на тялото ви, това ще направи ходенето по-трудно, а ефективността от тренировката по-голяма. Носете раница, в която сте сложили допълнителен товар. Това дава тонус на мускулите, увеличава издръжливостта и изгаря повече калории.

Колко калории изгаряме при ходене?