Ходенето, като най-естественото движение на тялото, е и най-добрата, здравословна и безопасна тренировка, с която да отслабнете. Понякога обаче резултати не се наблюдават въпреки усилията. Колкото и да вървите всеки ден, не отслабвате. Защо?

Отслабване чрез ходене – кои грешки да избягваме?

Проста математика

Нито движението само по себе си, нито диетата, от друга страна, са достатъчни, за да се отървете от излишното тегло. Ако се храните с повече калории няма да отслабнете въпреки ходенето пеша. Необходимо е да изразходвате повече калории, отколкото приемате. Няма как да избягате от тази проста математика. Разходът трябва да надвишава приема, за да има успех в редукцията на мастна тъкан. Нужно е да ходите между 30 и 60 минути всеки ден, за да ускорите метаболизма си, като същевременно внимавате калорийният ви прием да не надвишава 2000 калории.

4 съвета при ходене за отслабване

Колко калории изгаряте при ходене?

Това зависи до голяма степен от това колко тежите. Колкото по-малко тежите, толкова по-малко калории ще изразходвате, за да движите тялото си при ходене пеша. Средно при ходене се изгарят между 55 и 140 калории за 1 час в зависимост от индивидуалното тегло. Скоростта на ходене и техниката, която използвате са на второстепенно място. Най-голямо значение оказва собственото ви тегло или теглото, което носите със себе си.

Как да направите ходенето още по-успешно в отслабването?

15-минутно ходене – малко усилия, много ползи

Добавете тежест

Колкото по-голяма тежест носите със себе си, толкова по-голямо усилие ще положите, за да преместите тялото си при ходене. Ако сте успели да свалите известен брой килограми, но сте в застой, добавете тежест на гърба си. Носете по-тежка раница по време на ходене пеша, за да предизвикате тялото си да изгаря повече калории. Внимавайте да не се претоварите, за да не увредите гръбнака.

Още по темата

Редувайте ритъма

4 причини ходенето да е страхотно за здравето

Най-много калории се изгарят, когато темпото на вървеж се редува. Ходете в нормален ритъм, а след това ускорявайте, докато усетите, че пулсът ви се засилва. Ходете бързо в рамките на 10-15 минути, след това намалете темпото.

Добавете наклон

Когато вървите по наклон усилието се увеличава. Така горите повече калории. Вървежът по наклон ускорява сърдечния ритъм и стимулира изгарянето на мазнини.