Преди и след всяка тренировка е добре да разтягате мускулите, за да ги предпазите от нараняване. Без значение какъв вид упражнения правите, стречингът е част от тренировъчната програма, която обаче много хора подценяват. Разтягането помага за по-бързото и правилно възстановяване на мускулите и мускулните влакна. Най-често обръщаме внимание на големите групи мускули, които натоварваме най-много. Това са бедрените мускули, мускулите на дупето, коремните мускули, мускулите на гърба.

Няма значение каква тренировка точно сте правили. При всички положения краката и ходилата ви са взимали активно участие в тях, без да си давате сметка за това. Особено ако сте бегач или правите силови тренировки, натоварващи ходилата, тези малки мускулни групи също се нуждаят от разтягане.

Винаги отделяйте време за разтягане след тренировка – ето защо

Много често забравяме краката си, когато става въпрос за джогинг или някакъв друг тип спорт, свързан с натоварване върху стъпалата. Добрата новина е, че това може да се промени много лесно, като обръщате внимание и на ходилата си преди и след тренировка. Това ще ви помогне да забравите за болката в стъпалата, за която досега не сте си давали сметка откъде произхожда.

Разтягането на ходилата отнема само няколко минути или дори секунди. Достатъчно е да задържите с ръце пръстите на краката си, да опънете добре ходилото и да задържите така за 30 секунди. Можете да правите това разтягане и в изправено положение, като опрете крак на пръсти и опънете петата в противоположната позиция, като задържите.

Още по темата

Разтягането на ходилата предотвратява проблеми и болки в тях за в бъдеще. Направете разтягането на ходилата си приоритет, защото в тях са съсредоточени множество нервни окончания и кръвоносни съдове, които оказват голямо влияние върху производителността ви по време на тренировка, както и през останалата част от ежедневната ви рутина. В добавка, ако разтягате редовно стъпалата, ще имате по-малко проблеми с неудобните обувки и болките в ходилата.

Грешки в разтягането преди тренировка, които вредят на здравето

Правете разтягане на ходилата, дори когато не тренирате. Докато си седите на бюрото в работата или сте вкъщи пред телевизора, изпъвайте пръсти напред и нагоре, като задържате така за известно време. Това упражнение подобрява кръвообращението в ходилата и освобождава от стреса.