Независимо дали тренирате 1-2 пъти седмично или сте редовни и се упражнявате всеки ден, разтягането след физическа активност е от изключително голямо значение и не трябва да се пропуска. Не забравяйте да отделите време за разтягане след приключване на тренировката ви. Това има особено значение за състоянието на тялото ви и за ефективността на тренировката. Ето защо. 

Разтягането след тренировка помага за охлаждане на тялото

То намалява мускулните болки и спазми, характерни за повечето спортуващи и трениращи. Ако отделяте време за разтягане след тренировка ще страдате от мускулна треска много по-рядко и за по-кратки интервали от време. Това споделя треньорът Келси Уелс пред Cosmopolitan, цитирана от сайта healthdigest. 

3 упражнения за разтягане, премахващи болката от гърба

Тя смята, че разтягането помага за постепенното успокояване на пулса след тренировка, което е особено важно за нормализиране на нивата на хормоните и кръвното налягане в тялото след кардио или силова тренировка. Разтягането е неразделна част от всяка тренировка. 

Разтягането е най-добрият начин да се освободим от стресовите хормони, отделени по време на тренировката. Всяко упражнение оказва стрес върху тялото, след което то се нуждае от подобаващо възстановяване. Ето защо е важно да отделим няколко минути след приключване на тренировката и да ги отдадем на разтягането. То подобрява резултатите ни от тренировката и допринася за постигане на целите.

Още по темата

Разтягането помага за възстановяване и усъвършенстване на мобилността и гъвкавостта

Мобилността и гъвкавостта са есенциални за тялото. Те помагат на мускулите, сухожилията, ставите и гръбнака да подобряват състоянието си след всяка тренировка, както и в движението на тялото в ежедневието. Важно участие в този процес има разтягането. То помага и за изхвърляне на метаболитните остатъци (най-вече млечна киселина), отделени след физическа активност, които се натрупват в мускулите и могат да причинят болки и скованост. 

Важно е да се отбележи, че е възможно човек да прекали с разтягането. Това може да доведе до увреждане на съединителната тъкан, съответно на сухожилията и ставните връзки. Затова е важно да следите за поява на напрежение и болка. Те не трябва да се допускат по време на разтягането. Ако усетите, че достигате лимита си на разтягане и при следващ напън ще ви заболи, спрете.