Коледните и новогодишни празници са любимо време в годината. Обилните трапези ни изкушават да опитаме от всичко и често стигаме до преяждане. Накрая страда нашето храносмилане, нуждаем се от детокс и рестарт на целия организъм. Вижте кои полезни напитки могат да ви помогнат.

Пийте кефир на закуска

С него може да си приготвяте смутита, да го добавяте към овесена каша. Кефирът е чудесен за здравето на червата и храносмилането, изключително богат е на пробиотици, които са важни за доброто храносмилане, което пък има отношение към отслабването. Ферментиралата млечна напитка, която може да намерите в повечето супермаркети е полезна и за здравето на костите, имунитета, кожата. Редовната ѝ консумация и особено по време на празници, ще ви помогне да възстановите чревната флора след обилното преяждане.

Хранителен детокс след празничното преяждане

Костен бульон

Костният бульон е чудесен за разтоварване на храносмилателната система. Той е богат на желатин и глутамин, които благоприятстват здравето на червата.

Желатинът може да помогне за облекчаване на възпалението в чревната лигавица в храносмилателната система, докато глутаминът, който е аминокиселина, подпомага при лениви черва, подуване на корема, газове. Костният бульон е чудесна детокс напитка, повишаваща имунитета. Още за неговите ползи за здравето вижте тук. 

6 храни за детокс на тялото след празниците

Сок от селъри

Още една напитка, която ще подобри храносмилането покрай празничното преяждане е сокът от целина. Той действа като естествено противовъзпалително средство, което може да подобри здравето на червата, има и леко слабително действие. В допълнение, сокът от селъри действа детоксикиращо, ще ви помогне при газове и подуване в резултат на празничното преяждане, помага и за баланса на холестерола.

Още по темата

Чай от джинджифил/джинджифилова вода

Джинджифилът е една от най-добрите подправки за детокс на черния дроб, облекчаване на гаденето, газовете в корема, подобряване на метаболизма и като цяло на храносмилането. Благодарение на него се намалява рискът от развитието на вредни бактерии, причинява и редица стомашно чревни заболявания.

Може да го добавяте към смутита, супи, ястия, но и да си приготвяте джинджифилов чай. Леко пикантен, той ще засили имунитета ви и ще ви осигури повече енергия.