Може би няма човек, който поне веднъж да не е изпълнявал подскоците, известни още като Jumping Jacks. За тях се нуждаете само от удобно спортно облекло и обувки. Следва да заемете позиция, в която сте изправени, със събрани крака и ръце до тялото. Започвате да подскачате, правейки лек разкрач, докато ръцете се събират над главата ви. Не бързате, дишате равномерно, разбира се след като сте разгрели добре тялото си. Задължително правило преди всяка тренировка, която ще я направи по-ефективна и ще намали риска от наранявания. Jumping Jacks са чудесни подскоци, които имат редица ползи за здравето ни.

Освен че благоприятстват здравето на сърцето, вижте още 5 причини да ги изпълнявате редовно.

Имат някои ползи за здравето на костите

Редовната физическа активност е чудесен начин да укрепим своите кости и стави. Jumping Jacks е едно ефективно упражнение с висок интензитет, което, ако се изпълнява правилно, допринася за повишаване здравината и плътността на костите, което е важно за всички ни и особено за хората, изложени на по-висок риск от остеопороза.

7 причини да правите клекове редовно

Ефективно изгаряме калории, забавлявайки се

Когато се налага да спортуваме у дома или в залата, невинаги имаме мотивация. Всичко от спортния ни план ни се струва досадно и ако не намерим начин да се мотивираме, пропускаме възможността да се погрижим за тялото си за сметка на мързела. От друга страна този вид подскоци ни помагат да повдигнем енергийните си нива и настроението. Дори да стартираме с не толкова голям интензитет, загряваме тялото и сме готови да включим и още упражнения. Ако искате да стопите по-бързо досадните натрупвания в областта на талията, не пропускайте да изпълнявате Jumping Jacks.

3 упражнения за страничната част на корема

Супер тренировка за цялото тяло

Забавните, но интензивни подскоци, помагат за повишаване на телесната температура и аеробния капацитет. Това е причината, поради която те обикновено се правят като част от упражнения за загряване или кардиотренировки. Jumping Jacks тренират цялото тяло, като в същото време и го тонизират.

Още по темата

Намаляват стреса

Повечето аеробни упражнения идват с допълнителните ползи от подобряване на настроението и намаляване на стреса. Те освобождават хормони на щастието – ендорфини, които намаляват напрежението. Ако днес сте напрегнати, намерете си местенце, в което да направите няколко бързи Jumping Jacks. Много по-здравословен начин да противодействате на стресовите ситуации, отколкото да „се успокоите“ изяждайки нездравословна храна, консумирайки алкохол.

Хранене и спорт според кръвната група

Развиват и заздравяват мускулите

Още едно предимство на Jumping Jacks е, че те спомагат за ефективното повишаване на мускулната сила. Това важи особено за мускулите, които са ангажирани, докато изпълнявате подскоците, като прасците, тези около тазобедрените стави, основните мускули, корема, мускулите на кръста и раменете.