Знаем, че семената са една от най-полезните добавки към нашето ежедневно хранене. Лененото семе все по-често намира място в нашите вкусни и здравословни рецепти. То е чудесен източник на фибри, които благоприятстват здравето на храносмилателната система и също могат да помогнат за понижаване на холестерола.

Лененото семе има малко калории, което го прави подходящо за диета. Редовната му консумация ни осигурява алфа-линоленова киселина, за която учени смятат, че намалява риска от някои възпалителни заболявания като диабет, артрит и сърдечни заболявания. Малките семенца са и отличен източник на омега-3 мастни киселини, магнезий, манган, селен, антиоксиданти и други.

5 начина да ядете семена от чия

Как можем да го направим част от своето ежедневно меню (без да прекаляваме с консумацията му)?

Чудесно е към овесена каша, гранола. Добавете любимите ви свежи плодове, малко канела, ако обичате, мед по желание, няколко сурови ореха и поръсете с мляно ленено семе. Важно е семената да бъдат смлени, за да се усвоят хранителните вещества от тях.

Чудесна добавка към домашния хляб. Ако обичате да си приготвяте хляб у дома, пробвайте да намалите количеството брашно и да добавите ядки, смляно ленено семе. Тук може да видите една лесна рецепта за диетичен хляб с ленено семе и лук. Може да добавите ленено семе и при приготвяне на кексове, бисквити.

Мляко от шамфъстък – за какво е полезно и как да си го приготвите

Към вашето любимо смути. Лененото семе има приятен ядков вкус, но ненатрапчив. Може да го направите част от вашите смути рецепти. Тъй като при приготвянето на смути всички съставки се смилат в блендер, не е задължително лененото семе да е предварително смляно. Просто го сложете да се пасира заедно с останалите продукти. Ето една идея – към 300 мл прясно или ядково мляко добавете 1 ч. л. ленено семе, 1 с. л. ядков тахан или масло, 1 банан, 2-3 фурми, може и малко канела.

Още по темата

Овкусете салатата. Знаете ли, че може да добавите още вкус към вашите сосове, маринати и салати, като им добавите олио от ленено семе? Ако не разполагате с такова, тогава може да поръсите малко смлени семена. Към две шепи спанак добавете 100 г печено пилешко месо, нарязано на хапки или консерва риба тон, няколко чери домата, лук, малко копър, 1-2 сварени яйца, лимон, зехтин на вкус и поръсете за финал с мляно ленено семе.

За панировка или към каймата. Може да замените част от галетата с фино смляно ленено семе, за повече вкус и допълнително количество протеини.

Снимка: iStock