Един от най-важните въпроси по отношение на тренировките е храненето. Те са неразривно свързани, ако искате да отслабнете, да стегнете и изваете мускулатурата си и най-вече да запазите постиженията си. Храненето преди и след тренировка е от огромно значение за оптимална производителност, бързо възстановяване, поддържане на нормалната работа на мускулите и метаболизма.

Но също толкова важно е кога точно се храните и с какво. Няма точна рецепта за това дали е добре да се храните преди или след тренировка. Всичко зависи от вида тренировка, която правите и целите, които искате да постигнете.

5 признака, че програмата ви за тренировки не струва

Някои трениращи предпочитат да правят кратки и лесни упражнения на гладно, най-често кардиотренировки, които обикновено се правят на гладно рано сутрин преди закуска за по-добър ефект. Те стимулират изгарянето на мазнини вместо складираните въглехидрати в мускулите. Това прави тренировките по-ефективни, според healthline.com.

Ако правите по-дълга и изтощителна тренировка, например силова или с тежести, храненето преди нея е важно, защото по този начин подхранвате мускулите си и ги подготвяте за работата, която им предстои. Това им помага и да се предпазят от разграждане при работа. Добре е да се храните не непосредствено преди тренировката, а 2-3 часа преди нея с пълноценна храна, включваща протеини, мазнини и въглехидрати.

Още по темата

Чести грешки, които допускаме при тренировка

Храненето след тренировка е не по-малко важно от това преди нея. Упражненията с тежести предполагат усилена работа на мускулите, което налага възстановяването им чрез подходящата храна. Тя трябва да включва протеини и въглехидрати, които да презаредят мускулните запаси от гликоген. Така започва процесът на възстановяване на мускула, което го предпазва от разграждане и допринася за доброто му развитие.

Грешки в тренировките вкъщи, които пречат на постиженията

Разполагате с времеви интервал да приемете протеини и въглехидрати след тренировка. Обикновено това е един до два часа след тренировката. Важно е и да не пропускате закуската, дори да тренирате следобед или вечер. Закуската дава енергиен тласък през целия ден и подготвя организма за всички предизвикателства, на които го подлагате.