Лицевите опори са едно прекрасно упражнение за стягане на цялото тяло, най-вече на мускулите на ръцете, гърдите, гърба, корема. Не са за пренебрегване нито от мъжете, нито от жените, защото имат много ползи и са средство не само за стягане и изграждане на мускулатурата, но и за изгаряне на калории.

Когато се изпълняват правилно, лицевите опори могат да ви помогнат да изваете мускулите на гърдите, трицепсите, раменете, ядрото на тялото, корема. Всички тези групи мускули работят в симбиоза, докато правите лицеви опори. Колкото по-големи групи мускули натоварвате, толкова повече калории изгаряте. Ето защо лицевите опори са прекрасни за тази цел.

Какво може да си причините, ако прекалите с лицевите опори?

Едно проучване, публикувано в Journal of Strength and Conditioning Research и цитирано от healthdigest.com констатира, че силовите упражнения, като лицеви опори, клекове, напади влизат в категория енергични упражнения, при които се изгарят не толкова много калории при самото изпълнение на упражнението, а впоследствие.

Ключът е в правилното изпълнение на упражнението

За да изгаряте повече калории при лицеви опори и при което и да е друго упражнение е много важно да го изпълнявате правилно. За да бъде това така е от значение да ангажирате съзнателно групите мускули, които участват в изпълнението. Не отпускайте тялото си и не се оставяйте да изкривявате стойката си. Стегнете корема, гърба, гърдите и ръцете, докато правите лицеви опори.

Още по темата

Четирите упражнения, от които имате нужда

За да изпълните правилно лицевите опори, започнете от позиция висок планк. Разположете ръцете си под раменете, леко встрани от тях. Средните пръсти трябва да сочат право напред. Когато отпускате тялото си надолу е важно лактите да застанат под ъгъл 45 градуса спрямо тялото. Когато гърдите ви се доближат до пода, натиснете обратно, като се стараете ръцете ви да не се люлеят в лактите, защото това крие риск от нараняване.

Упражнения за изгаряне на коремни мазнини

Стегнете всички групи мускули, които знаете, че участват в изпълнението на упражнението. Така ще направите лицевите опори още по-ефективни за изгаряне на калории и стягане на мускулатурата.

Ако ви е трудно да ги изпълнявате от висок планк винаги можете да свиете краката си в коленете и да изпълните всичко останало, както при стандартните опори.