Искате да стегнете дупето и бедрата си? Обърнете се към едно от най-добрите упражнения за тази цел – клековете. Клековете или още клякания е упражнение, което е насочено към множество мускулни групи и което има страхотни ползи в стягането, оформянето и извайването на краката и седалището.

Когато правите клекове вие ангажирате мускулите на бедрата, дупето, коленете и ядрото на тялото, като по този начин стимулирате цялостното отслабване и стягане. Правилното изпълнение на клековете е много важно не само от гледна точка на предпазване от наранявания, но и откъм ефективност на упражнението.

Как правилно да правим клекове?

Клековете в комбинация с други упражнения помагат за изгарянето на повече калории, подобряват силата и издръжливостта, гъвкавостта и увеличават мускулната маса.

Какво се случва, ако правите клекове всеки ден?

Ще изградите стегната мускулатура на долната част на тялото

Кляканията са насочени най-вече към мускулите на краката, седалището и ядрото. Когато ги изпълнявате по правилния начин, движението надолу и особено изтласкването на тялото нагоре стимулират работата на мускулите и ги развиват. С времето всички мускулни групи, участващи при клековете, ще се стегнат и ще се развият, а резултатът ще е намаляване на обиколката в сантиметри и оформяне на бедрата и дупето.

5 начина да направите клековете по-ефективна тренировка

Метаболизмът ще се засили

Клековете имат стимулиращо въздействие върху метаболизма. Това е така, защото при клековете се натоварват едни от най-големите мускулни групи в тялото, а това предполага изгаряне на повече калории. Колкото повече и по-големи мускулни групи участват в едно упражнение, толкова повече калории се изгарят, а метаболизмът се ускорява. Ако правите клекове всеки ден ефектът от тях ще продължи и след спиране на тренировката. Изгарянето на калории продължава и в спокойно състояние.

Още по темата

Ще укрепите ядрото (сърцевината) на тялото

Въпреки че клековете са насочени предимно към краката и седалището това не означава, че те не влияят върху цялото тяло. При изпълнението на клекове активно участие взимат и мускулите на ядрото на тялото, включително коремните и гръбните. Ето защо при изпълнението на тези упражнения се стягат и тези групи, като така се подобрява устойчивостта и гъвкавостта на ядрото на тялото.

3 упражнения за стегнато дупе, различни от клекове

Укрепват костната маса

Силовите упражнения, каквито са и клековете, имат свойството да подобряват костната плътност и да заздравяват костите. Това е особено важно за женското здраве, тъй като жените са предразположени към остеопороза с напредване на възрастта. Клековете подобряват здравината на костите и подвижността на ставите.