Клякането е едно от основните движения, които тялото ни може да прави. То ни е необходимо в ежедневието, но клековете са и подходяща ефективна тренировка за цялото тяло.

Правилното клякане е от съществено значение за добрата стойка на тялото, за предпазване от наранявания, разтежения на мускулите и сухожилията, а и за качествено изгаряне на калории.

Упражнения за стягане на бедрата

Ако изпълнявате клековете правилно, вие ще стегнете мускулите на бедрата, седалището и гърба като това не само ще ви помогне да отслабнете, но и ще изправи стойката, което е важно за цялостното здраве.

Как да правите клекове:

Заемете поза на тялото, сякаш възнамерявате да седнете на стол, намиращ се зад вас. Това ще ви помогне да стегнете бедрата в правилната поза.

1. Изведете тялото си възможно най-ниско, така че да можете да стоите спокойно. Ако имате проблеми с коленете, не преминавайте повече от ъгъл 90 градуса, когато бедрата са успоредни на пода.

2. Дръжте петите си долепени плътно на пода, докато клякате и ги дръжте така, когато се връщате в изходна позиция.

3. Поддържайте коленете си на една ос с пръстите на краката. Не позволявайте на коленете да се свият напълно под напора на тежестта ви.

4. Не позволявайте на тялото си да се наклони напред, докато клякате. Ако се наведете прекалено напред, бедрените ви мускули няма да могат да се освободят правилно и ще натоварите повече коленете.

Колко клекове трябва да правите на ден?

Ако правите клекове всеки ден, това ще окаже благотворно влияние върху цялото ви тяло. Биха могли да ви навредят, ако не ги изпълнявате правилно и ако едновременно с тях вдигате прекалено големи тежести. Това може да увреди хрущялите, ставите и ставните връзки.

За полезно се счита изпълнението на 3 повторения по 10 до 20 клека в зависимост от степента на подготовка, която имате.

5 упражнения за изящни крака

Още по темата

Ползи от клековете 

Ще се научите да вдигате тежести правилно

Едно от най-опасните неща в бита и тренировките е неправилното вдигане на различни тежести. Знаейки в каква поза точно да поставите тялото си при вдигане на собствената си тежест, вие ще сте наясно как да се изправяте и с добавена тежест.

Дупето ви ще се стегне 

Една от мечтите на всяка жена е да притежава стегнато и кръгло дупе. С редовно изпълнение на клекове тази мечта ще стане реалност.

Клековете горят калории 

За изпълнението на стандартна серия от клекове се изгарят средно между 70 и 100 калории. Това добавя стойност към останалите ви тренировки и общият калориен разход се увеличава, а мускулатурата се стяга. Както знаем, стегнатите и работещи мускули изгарят калории и в спокойно състояние.