Овесените ядки са една от най-предпочитаните закуски от хора, опитващи се да отслабнат или такива, които се борят с високата кръвна захар, холестерола. Овесените ядки са и любима закуска на трениращите, които се нуждаят от висококачествени протеини и въглехидрати за постигане на целите.

Един от най-големите въпроси за приготвянето на овесените ядки е дали да ги накисваме за през нощта или да ги заливаме с гореща вода за по-бързо приготвяне.

8 невероятни ползи от консумацията на овесени ядки

Това може да зависи както от личния ви вкус и предпочитания, така и от индивидуалните ви нужди.

Една от най-очевидните разлики между овесените ядки, накиснати от предната вечер и тези, залети с гореща вода или сварени, е че едните се сервират студени, а другите топли. Това може да повлияе на храносмилането и усвояването на веществата от тях.

Овесените ядки, накиснати в мляко от предната вечер помагат на храносмилането поради начина, по който са приготвени, по-скоро „несварени“. Накисването разгражда нишестето, което ви помага да усвоите по-лесно овеса. Невареният овес е полезен и в по-доброто усвояване на протеините и въглехидратите за разлика от сварените овесени ядки.

Защо ваната с овесени ядки е полезна за кожата и здравето

Какви са ползите от накиснатите овесени ядки от предната вечер?

Тук значение има и вашият избор. За предпочитане е да купувате пълнозърнести овесени ядки, които не са рафинирани. Рафинираните са пречистени от обвивката на овеса, което намалява количеството полезни протеини и фибри и дава превес на въглехидратите.

Необработените овесени ядки са една изключителна закуска. Особено подходящи са за накисване в мляко за през нощта. Това позволява да се насладите на пълната палитра от протеини, витамини, минерали и фибри в тях. Колкото по-необработени са, толкова по-добре за организма ви.

Маска с овесени ядки за здрава кожа

Още по темата

Накисването на овесените ядки помага да се намали фитиновата киселина

Фитиновата киселина е едно полезно вещество, което се намира в овесените ядки, ядките като цяло, както и някои семена. Тя обаче може да повлияе върху усвояването на някои минерали от тялото, като желязо, цинк, калций, което да предизвика дефицити.

Ако накисвате овесените ядки от предната вечер, това спомага за намаляване ефектите от фитиновата киселина, което ви предпазва от намалена абсорбция на важни хранителни вещества от храната.

Очистваща диета с овесени ядки

Суровият овес съдържа повече въглехидрати, мазнини и протеини. Неговият калориен товар също е по-голям, което предполага повишено внимание в консумацията му. Не прекалявайте с количествата. Всяка полезна храна има своя калориен товар и е силно препоръчително да го съобразявате с приема на останалата храна през деня.