Бананите са невероятно вкусни и сладки. Любими са на много хора заради тяхната нежна гладка текстура и фантастичен вкус. Те са познати и като едни от най-добрите източници на калий – важен минерал за електролитния баланс в тялото, за нормалната функция на сърцето, мускулите и нервната система.

Как да накараме бананите да зреят по-бързо?

Бананите са страхотно средство да обогатите ястията, сладкишите и десертите си, печивата си и дори любимите си солени рецепти. С тях обаче не трябва да се прекалява. Преяждането с банани и честото им похапване всеки ден може да има някои потенциални вреди за здравето.

Въпреки че бананите са с високо съдържание на фибри, което удължава усещането за ситост, подпомага работата на храносмилателната система и ускорява метаболизма, те са и с много високо съдържание на въглехидрати. Това може да доведе до наддаване на тегло, особено ако консумирате повече от един банан и то всеки ден.

10 причини да консумирате банани по-често

Според healthline.com, над 90% от калориите в банана идват от въглехидратите в тях. Това повишава кръвната захар, което е опасно не само за диабетиците, но и за страдащите от метаболитен синдром, както и за онези, които се опитват да отслабнат.

Най-високи са стойностите на захарите в презрелите и добре узрелите банани. Колкото по-сладки са, толкова повече захари има в тях. Захарите в бананите могат да имат потенциално вреден ефект и върху зъбите, повишавайки риска от кариес. Изследвания, цитирани от Orlando Sentinel показват, че прекалено честата консумация на банани може да нанесе вреди на зъбите, подобни на бонбоните и шоколада.

Бананите са много подходяща храна при хора, страдащи от стомашни и чревни проблеми. Те облекчават симптоми на гастрит, колит, раздразнена лигавица на стомаха и червата, помагат при запек.

14 рецепти за десерти с банани

Ако обаче се консумират прекалено често и в големи количества, бананите могат да имат тъкмо обратния ефект. Те причиняват запек, спазми в червата и болки, които могат да се усилят, ако не се вземат мерки навреме.

Какво количество банани е здравословно да консумирате?

Както с всяка храна, така и с иначе полезните банани трябва да се внимава с количеството. Здравословните продукти спират да са такива, когато с тях се прекалява.

Още по темата

Прекалената консумация на банани може да повлияе на усвояването на някои много важни минерали и витамини, като калций, витамин D, пише healthline. Хранителният състав на бананите може да причини безсъние, мигрена, сънливост в будно състояние.

Защо не трябва да изхвърляте конците на бананите?

В редки случаи и при много обилна консумация на банани е възможно да се появят твърде високи нива на калий, което може да доведе до хиперкалиемия – състояние, което уврежда мускулите и нервите.

За повечето здрави хора консумацията на 1 до 2 банана на ден се счита за напълно достатъчна. Ако страдате от метаболитно състояние или разстройства в нивата на кръвната захар, консумацията на банани трябва да се сведе до минимум – количество дори по-малко от 1 цял банан заради захарите в него.

Ако имате колебания за това как и в какви количества да включите бананите в диетата си, винаги можете да се обърнете към лекар или диетолог, който да ви посъветва.