Движението е част от здравословния начин на живот. В днешно време е все по-трудно да намерим достатъчно време и мотивация, за да се движим. Работата на много хора е свързана с продължително седене на бюро, а в комбинация с останалите ангажименти и задължения в ежедневието е все по-трудно да откъснем малко време за себе си, в което да се движим.

Ужасяващите последици от работата в седнало положение

Когато обездвижването се натрупва, то оказва влияние не само върху теглото ни, което е най-забележимият признак на заседнал начин на живот. Обездвижването се отразява на целия организъм, като това предизвиква някои неочаквани симптоми.

Кои са неочакваните признаци, че не се движите достатъчно?

Подпухнали очи

Заседналият начин на живот засяга един от основните фактори, влияещи върху здравето и това е водата в тялото. Подутите очи и клепачи подсказват, че продължителното седене и обездвижване вероятно е предизвикало задръжка на излишни течности в организма. Това затормозява работата на бъбреците и влошава тяхната детоксикираща функция. Нарушават се редица цикли в тялото. Повишеното количество течности в организма може да повиши и кръвното налягане, затруднявайки работата на сърцето. Движението спомага за отвеждане на излишните течности.

Как да противодействаме на обездвижването?

Запек

Редовното изхождане зависи от движението. Колкото повече се упражнявате, тренирате, ходите пеша, толкова по-ускорени ще са и движенията на червата. Ежедневните тренировки спомагат храната да се придвижи бързо към дебелото черво. Освен това редовните упражнения и начин на живот, изпълнен с движение спомага и за отвеждането на водата от тялото, което също има отношение към облекчаването на запека.

Проблеми с паметта

Ако усещате, че сте започнали да забравяте повече, това може да се дължи на липсата на движение. За да бъде добре подхранен и пълен с енергия, мозъкът се нуждае от хранителни вещества и кислород. При обездвижване и лош начин на живот тези вещества не достигат в нужните количества до мозъка, което може да влоши и редица процеси в него, част от които са паметта и концентрацията.

5 нездравословни навика на работа, които ви вредят

Още по темата

Слабост и болки в коленете

Ако мислите, че движението, натоварването и упражненията карат коленете да ви болят, грешите. Това може да се случи при претоварване и неправилно изпълнение на някои упражнения. Обездвижването е по-големият враг на ставите. Ако не се движите достатъчно, може да се появят болки, схващания, възпаления.

5 начина да намалите болките в ставите

Глад за сладко

Един от неочакваните признаци на това, че ви липсва достатъчно движение, е гладът за сладко. Желанието за консумация на захари не се обяснява само с лакомия. То има своите физиологични причини. Когато не се движите достатъчно, в тялото не се произвеждат нужните ендорфини, които са посредник в синтеза на серотонин – хормонът на щастието. Най-лесният начин тялото да си ги набави е като ви подтикне да посегнете към захарите.

До какви здравословни проблеми води заседналият начин на живот?