Любимото ви пържено пикантно ястие може да ви причини киселини. Онова усещане за парене в гърдите, качващо се нагоре към хранопровода и гърлото оставя горчив вкус, който означава само едно – киселини.

Киселинен рефлукс – как да го потиснем с билки?

Киселинният рефлукс кара милиони хора по света да страдат от тази пареща болка с горчив привкус в устата. Появата на киселини най-често се свързва с консумация на пикантни, мазни, тежки, пържени храни.

Има няколко натурални начина, с които да облекчите киселините и да подобрите качеството си на живот, ограничавайки появата на пареща болка в гърдите до минимум.

1. Яжте малки порции.

Малките порции са важни не само за превенцията на киселини, но и за контрола на кръвната захар и калориите, които приемате. Малките порции помагат на стомаха да се справи с навлизащата храна, като отдели нужните храносмилателни сокове. Така храната се обработва по-лесно, усвоява се качествено и се намалява рискът от поява на киселини в хранопровода. Преяждането е враг номер едно на киселинния рефлукс.

Натурални методи за туширане на стомашни киселини

2. Стойте прави поне един час след хранене.

Седенето и лежането са противопоказни при киселини. При седенето притискате стомаха, като това създава условия за връщане на киселини. При лежането връщането им към хранопровода е дори още по-лесно. За да улесните храносмилането, останете прави поне един час след хранене. Най-добре би било, ако намерите време за разходка след всяко хранене, особено след вечеря. Така ще намалите появата на киселини през нощта.

3. Поддържайте здравословно тегло.

В колкото по-добра форма сте, толкова по-малко ще ви мъчат киселините. Ако имате прекалено много мазнини около талията и по корема, това създава предпоставки за притискане на стомаха, диафрагмата и хранопровода, което може да доведе до поява на киселини.

Естествени средства срещу киселини през бременността

4. Намалете пушенето и алкохола.

Тютюнопушенето и пиенето на алкохол са противопоказни при хора, страдащи от киселинен рефлукс. Те могат да допринесат и за появата на този проблем при хора, които досега не са страдали от киселини. Цигарите и алкохолът предизвикват възпаления в тъканите на храносмилателния тракт, които водят до поява на киселини, язви, дори рак.

Още по темата

5. Избягвайте дразнещи храни.

Някои храни имат негативен ефект, като предизвикват поява на киселини. Сред тях са:

  • Кафе;
  • Домати и доматени изделия;
  • Цитрусови плодове;
  • Газирани напитки;
  • Мазни храни, пържени храни, масла, сметана, сосове на маслена основа;
  • Алкохол;
  • Мента.

4 храни при киселинен рефлукс

6. Тренирайте редовно.

Тренировките и физическата активност помагат за овладяване на рефлукса. Физическите упражнения и движението облекчават храносмилането и ускоряват усвояването на хранителните вещества, като по този начин облекчават и киселините.