Коремните мазнини се считат за най-опасните за здравето. Те са и тези, които се редуцират най-трудно. Много хора се опитват да намалят обиколката на талията си с изтощителни ежедневни коремни преси, което обаче в повечето случаи не води до успех.

Упражнения за изгаряне на коремни мазнини

Най-честите причини за трупане на коремни мазнини са стрес, хормонални проблеми, нездравословна и небалансирана диета, обездвижване, прекомерно количество мазнини, рафинирани захари и преработени храни, според списание Current obesity Reports. Висцералната мазнина, която се натрупва около корема, обвива и черния дроб и останалите органи в коремната кухина, което може да доведе до сериозни здравословни проблеми, включително затлъстяване, инсулинова резистентност, диабет, сърдечносъдови заболявания, някои видове рак.

Лишаването от здрав и продължителен сън също е част от проблема с наднорменото тегло и натрупването на мазнини около корема. Проучване, цитирано от WebMD констатира, че спящите по 6 часа на нощ или по-малко, са по-склонни да трупат излишни мазнини около корема за разлика от тези, които спят средно по 8 часа всяка нощ. Като добавка към този проблем се явяват генетичните особености и предразположеност, прием на някои лекарства, дисбаланс в чревната флора.

Изненадващи начини за редукция на коремните мазнини

Кой е най-добрият начин да стопите коремните мазнини?

Може да прозвучи странно, но най-добрият начин да стопите излишните мазнини около талията съвсем не са коремните преси. Те са важни и са неизменна част от трансформацията на тялото, защото допринасят за стягането на мускулатурата, но всъщност онова, което помага най-много за редуцирането на телесните мазнини, включително по корема, е диетата. Като допълнение към нея е добре да се включат разнородни физически активности, както аеробни, така и анаеробни. Без промени в храненето обаче премахването на коремните мазнини е почти невъзможно, смятат учени от Харвард.

Диетата може да се окаже по-важна в отслабването от упражненията

Коремните мазнини се натрупват по много причини, като главните от тях са лошо и неправилно хранене, обилен прием на калории, обездвижване. За да намалите обиколката на талията, определено трябва да намалите приема на калории. Мазнините се редуцират при калориен дефицит и повишаване на двигателната активност, която да стимулира по-бързото им изгаряне, според womenshealthmag.com.

Как да се отървете окончателно от коремните мазнини

Ако мразите изтощителните тренировки, вероятно ще се зарадвате да разберете, че коремните мазнини могат да се стопят и само с диета. Стига да структурирате диетата си правилно, така че в нея да има едновременно калориен дефицит без драстичен спад в приетите калории, ще се радвате на успех.

Още по темата

Намаляването на калориите не трябва да е твърде рестриктивно и драстично. Това ще предизвика вълна от метаболитно объркване в организма, което може да доведе не само до забавяне на метаболизма с цел спестяване на енергиен ресурс, но и може да е предпоставка за здравословни проблеми.

Чести грешки, които пречат да свалите коремните мазнини

Достатъчно е да премахнете захарите, простите и рафинираните въглехидрати, наситените мазнини, хидрогенираните масла и трансмазнините от диетата си, нишестетата и всички онези съставки в готовите храни, и да наблегнете на здравословните протеини, въглехидрати, ненаситените и полиненаситените мастни киселини, фибрите, за да постигнете успех.

Погледнете и към напитките си. Ако досега сте изпивали по няколко чаши от любимото си подсладено лате, време е да се откажете от него. Включете и напитките в сметките с калорийния прием. Ще се изненадате колко добавена стойност носят те за тялото ви.