3. Желязо.

Желязото е много съществен за ноктите елемент. Дефицитът на желязо може да доведе до анемия, а едно от отраженията на анемията се проявява по ноктите. Те стават груби, с вертикални линии и ръбове, вдлъбнатини, неравности, тъмни петна и ивици.

Какво означава, ако имате ивици по ноктите?

Желязото се съдържа в най-големи количества в месото, пилешкото, рибата, яйцата, тъмнозелените зеленчуци, фъстъците, семената, бобовите.

4. Магнезий.

Свикнали сме да свързваме магнезия с важността му за нервната система и преноса на нервни импулси към мускулите и сърцето. Той има множество ползи за нервната система, съня, сърдечносъдовата дейност. Но той е много важен и за здравето на ноктите. Всъщност магнезият участва в над 300 функции в тялото и е изключително важен минерал за цялостното здраве. Той насърчава растежа и здравината, подобрява структурата на ноктите.

Промени в ноктите, които подсказват за здравословни проблеми

Магнезият се среща най-много в листните зеленчуци, бадемите, киноата, кашуто, фъстъците, едамамето, черния боб.

5. Протеин.

Не забравяйте за протеините. Ако се стремите към изцяло вегетарианска диета или в храненето ви има недостиг на протеини, това оказва негативно влияние върху ноктите, но и върху целия организъм. Всяка клетка в тялото се нуждае от достатъчно протеини, за да се дели и регенерира правилно. Ето защо протеините са от огромно значение за цялостното здраве.

5 начина да стимулирате растежа на ноктите

Ако тренирате редовно, това прави приема на достатъчно протеини още по-наложителен. Най-добрите източници на протеини са месото, соята, бобовите растения, ядките, пълнозърнестите храни, семената, рибата, яйцата, млечните продукти.

Още по темата

6. Омега-3 мастни киселини.

Омега-3 мазнините са много полезни за здравето на сърдечносъдовата, нервната, имунната система. Те имат дълбоко овлажняващ, хидратиращ и регенериращ ефект за клетките, включително и тези на ноктите. Придават им свеж, розов, лъскав вид, подобряват структурата им.

3 етерични масла за бърз растеж на ноктите

Най-добрите източници на омега-3 мастни киселини са авокадото, мазните риби, лененото семе, соята, орехите, яйцата, чиата, лененото масло, рибеното масло.

7. Витамин С.

Витамин С е мощен антиоксидант, съществен за здравето на имунната система. От него зависи синтезът и усвояването на колагена, който е важен за косата, кожата, костите, сухожилията, тъканите и ноктите.

Най-богатите източници на витамин С са цитрусите, червените чушки, картофите, кивито, доматите.