Ако искате да отслабнете, да стегнете тялото си и да влезете в добра форма с красива изваяна фигура, упражненията с гири и дъмбели са един добър избор. Съществува голямо разнообразие от видове тренировки със и без екипировка и допълнително оборудване. От голямо значение е да правите различни тренировки, а не една и съща, за да предизвикате тялото си да изгаря повече калории, да работят различни мускулни групи и крайният резултат да е задоволяващ.

3 упражнения с фитнес топка

Без значение дали тренирате за ръце, крака, корем или цяло тяло, упражненията с тежести са незаменима част от фитнес рутината. Те са подходящи едновременно за отслабване и стягане на мускулатурата.

Тренировките с гири и дъмбели имат много повече ползи, отколкото смятате. Те не са важни само за стягането и оформянето на мускулите. Това е само една част от множеството ползи, които носят на тялото.

Едно от най-големите предимства на упражненията с гири и дъмбели е гъвкавостта на тези тренировки. Това оборудване е лесно за употреба и пренасяне. За разлика от големите тежести (щангите) и тренировъчните машини във фитнес залите, гирите и дъмбелите позволяват да насочите силата си в специфични мускулни групи с помощта на упражнения, специално разработени за тази цел. Това помага за много добри резултати въпреки по-малката тежест на тези преносими уреди.

Упражнения с ластици за бедра и дупе

Дъмбелите и гирите дават възможност за специално насочване към определена мускулна група или мускул, който бива пренебрегнат при тренировки с машини във фитнеса. Гирите и дъмбелите позволяват и да се насочите към упражнения само за една ръка.

Според Medical News Today, упражненията с гири и дъмбели насърчават стабилизацията, баланса, координацията, което е от голямо значение за развитието на мускулите, но и за здравето на ставите. Използването на гири подобрява не само силата на мускула, но и гъвкавостта на тялото. Тези упражнения развиват и мускулната активация.

Помагат ли наистина ластиците за съпротивление в тренировките

Още по темата

Американската сърдечна асоциация препоръчва силови тренировки с тежести минимум два пъти седмично. Проучване от 2018 година, публикувано в Sports Medicine, както и изследване от 2016 година, публикувано в International Journal of Exercise Science, цитирани от healthdigest.com показват, че упражненията с гири и дъмбели имат огромно значение за фитнес резултатите. Те могат да помогнат да постигнете подобни резултати, каквито бихте имали с по-големи тежести, но чрез повече повторения. Това осигурява трайни ползи в натрупването на развита и устойчива мускулна тъкан.

Дъмбелите са много удобни и защото позволяват регулиране на тежестта. От тях може да се отнема тежест, както и да се прибавя. Това ги прави идеални за коригиране според конкретното упражнение и конкретните цели.

Лесни упражнения против увисване на кожата на ръцете

Упражненията с гири и дъмбели развиват костната маса, не само мускулната. Те подобряват костната плътност, стимулират синтеза и деленето на костните клетки, намаляват риска от остеопороза.

Ако сте начинаещи, препоръчително е да започнете с леки тежести, като постепенно добавяте още натоварване към тренировките си.