Стилът ни на хранене най-често се възпитава в семейството. От малки се учим на добри или лоши хранителни навици, които дават отражение върху нашето здравословно състояние в детските години, но и на по-късен етап от живота ни.


Вероятно сте чували, че има редица полезни храни, които благоприятстват здравето на сърцето. Да се храниш за здраво сърце не е трудно. Важното е да включим полезните храни към менюто си и да намалим до минимум или да изключим напълно сладкиши, захарни напитки, колбаси, пакетирани лакомства, консервирани храни, мазни кашкавали.

Оказва се, че диетата за здраво сърце, ако може да се нарече изобщо диета, има и още редица ползи за здравето ни.

Кои храни включва менюто за здраво сърце?

Можем да хапваме авокадо, горски плодове, ябълки, грейпфрут, банани, нар, домати, пъпеш, череши.

15 ежедневни навика за здраво сърце

От зеленчуците е важно да добавим към храненето си и спанак, цвекло, зелен боб, чесън и лук., карфиол, броколи, рукола.

От подправките може да добавим повече здраве към храненето си чрез консумацията на канела, куркума, риган, черен и червен пипер, сминдух, черен кимион, мащерка, розмарин.

Други полезни храни за здравето на сърцето са и риба, морски дарове, леки меса, елда, овесени ядки, кафяв ориз, киноа, ядки и семена, зехтин, гхи, кокосово масло, моцарела, сирене котидж, извара.

Храненето може да намали риска от диабет и при генетичен риск

Ето 13 ползи за тялото от следването на хранителен режим за здраво сърце:

1. Намаляват се страничните ефекти на стреса, като оксидативният стрес.

2. Спомага за забавяне на процеса на стареене на тялото.

3. Увеличава се нашата производителност.

Диета при проблеми с щитовидната жлеза

4. Ползите от консумацията на храни, които имат благоприятно въздействие върху стреса, оказва се, могат да помогнат и за поддържане на силен имунитет, благодарение на хранителните вещества, които съдържат.

5. Поддържаме здравословно тегло или сваляме излишно такова, без да стресираме тялото си.

6. Подобрява се качеството на съня.

Кои са най-здравословните начини за приготвяне на месо?

7. Имаме много повече енергия, тъй като тялото ни не е задръстено с токсини.

8. Намалява рискът от развитие на ракови заболявания, сочат западни изследвания. Начинът ни на хранене, както и генетични фактори, могат да окажат влияние върху необичайния клетъчен растеж.

Още по темата

9. По-здрави зъби и кости. Храната, която консумираме ни осигурява хранителни вещества, които допринасят да поддържаме добро дентално и костно здраве.

10. Консумацията на полезни за сърцето храни, може да помогне за това да живеем по-дълго, сочат западни изследвания.

11. Подобрява се здравето на мозъка и настроението ни.

12. Намалява се рискът от диабет или се подобрява състоянието на пациенти, които вече страдат от него.

13. По-добро храносмилане и стабилни нива на кръвната захар, кръвното налягане и холестерола.