Ходенето е важна част от ежедневната физическа дейност. То е най-естественият начин за придвижване в пространството. Има ниска интензивност и не оказва агресивно влияние върху ставите, както прави тичането, например. Ето защо ходенето може да се превърне в любимата ви тренировка. Неусетно можете да изгаряте повече калории и да добавяте стойност към ежедневната си физическа активност, като просто ходите повече. 

15-минутно ходене – малко усилия, много ползи

Ходенето не само изгаря калории и стяга мускулите, но подобрява издръжливостта, сърдечносъдовата дейност, дихателната функция. За да почерпите от многобройните ползи на ходенето и да го превърнете в любима тренировка, вижте как можете да добавите интензивност към него. 

Движете се с устойчиво, но енергично темпо 

За да се възползвате от ползите, които ходенето предлага, не се влачете и не ходете прекалено бавно. Движете се енергично и с постоянно темпо. Така ще поддържате пулса леко повишен, което е важно за целите на кардиотренировката. 

Добавете тежест

Прибавянето на допълнително тегло към вашето собствено прави ходенето по-ефективна тренировка, защото така се изгарят повече калории. Изморявате се повече, което означава, че предизвиквате тялото си да се справи с поставеното предизвикателство. Добавянето на тежести при ходене подобрява цялостното сърдечносъдово здраве, дихателните функции, ускорява метаболизма. 

Защо не успявате да отслабнете с ходене?

Променяйте скоростта на ходене 

Смяната на темпото прави всяка тренировка още по-ефективна. Когато редувате умерено с бързо темпо на ходене, вие ускорявате обмяната на веществата чрез забързване на сърдечния ритъм и учестяване на дишането. По този начин ще изгорите повече калории.

Ходете по стръмен път

Изкачването на стръмнини и ходенето по наколена повърхност добавя трудност към тренировката ви. Това увеличава притока на кръв към мускулите, което ускорява метаболизма. Изкачването ви кара да се задъхвате, което е признак, че и пулсът ви се ускорява, което е търсената цел. 

5 начина да подобрите тренировките с ходене

Още по темата

Дишайте през носа

Дишането през носа увеличава интензивността на ходенето. Когато вдишвате, правете го през носа, а когато издишвате – правете го през устата. Така ще поддържате по-висок интензитет на тренировката си и ще можете да намалите дихателната честота чрез контрол на вдишванията. 

7 начина да направите ходенето ефективна тренировка

Включете силови упражнения

Ако ходите с цел тренировка, можете да добавите повече интензитет, като спирате за интервални силови упражнения. Например, можете да ходите интензивно и бързо, след което да спрете за малко и да направите серия клекове или набирания на лост. Продължете с ходенето, след което пак спрете за нова серия упражнения. Редуването на интервали с нисък и висок интензитет прави тренировката много по-ефективна.