Поддържането на здравословни стойности на кръвното налягане е важно за вашето здраве. Понякога се случва да не обърнем внимание на някои леки неразположения, които подсказват, че кръвното ни е високо. Ето защо е важно регулярно да мерим кръвното си, да се консултираме с лекар, особено ако имаме фамилна обремененост, да следваме препоръките му, ако сме с установено високо кръвно.

Начинът ни на хранене играе ключова роля. Кои храни, освен чесънът, допринасят за баланса на кръвното и сърдечното здраве?

Внимание! Тази статия има информационен характер. Показаните храни не отменят лечението, назначено ви от лекар.

Храни с високо съдържание на витамин С

За храните с високо съдържание на витамин С се смята, че могат да предпазят от оксидативен стрес тялото ни, който причинява възпаление. Освен това, витаминът е мощен антиоксидант, който спомага за укрепването на кръвоносните съдове, важен е за сърдечното здраве. Едни от най-полезните храни за контрол на кръвното са домати, киви, чушки, ягоди, броколи, цитруси, нар и други.

3 важни причини да следите кръвното си налягане

Храни с високо съдържание на L-аргинин

L-аргининът е много важна аминокиселина, която попаднала в организма чрез храната или хранителни добавки, се трансформира в азотен оксид, който подпомага отпускането на мускулните клетки, но също така допринася за гъвкавостта на кръвоносните съдове. Също така се смята, че намалява риска от атеросклероза, подпомага сърдечното здраве, метаболизма на протеини и други. Храни, в които се съдържа аминокиселината в по-големи количества са птиче месо, нахут, кисело мляко, сирене и други.

Защо шамфъстъкът е полезен за сърцето?

Храни с високо съдържание на витамин Е

Мастноразтворимото хранително вещество действа като антиоксидант, допринася за предпазване на клетките от увреждане от свободните радикали. Витамин Е е сочен за един от най-полезните витамини за регулиране на кръвното налягане и холестерола. Можем да си го набавим консумирайки бадеми, авокадо, слънчогледови семки, фъстъчено масло, риба и други.

Протеините могат да помогнат в контрола на кръвното налягане

Храни с високо съдържание на калий

Калият е един от най-важните минерали за намаляване на кръвното налягане, тъй като спомага за отпускането на стените на кръвоносните съдове. Също така допринася за баланса на натрия в организма, намалява задържането на излишни течности, които също допринасят за повишаване на кръвното. Калият е важен за нервната система, сърдечната, за здравето на костите, смята се, че може да намали риска от инсулт. Храни, които са богати на него са банани, домати, моркови, спанак, грейпфрут, картофи и други.

Още по темата

Храни с високо съдържание на селен

Селенът е мощен антиоксидант, който помага да защитим тялото си от оксидативен стрес. Обикновено го свързваме със здравето на щитовидната жлеза. Но селенът доказано намалява стареенето на клетките, има антибактериално действие, антитуморно действие. Спомага за укрепването на сърдечното здраве, засилване на имунитета и други, Според западни изследвания добре си взаимодейства с витамини А, Е, С. Храни, които са богати на селен са морски дарове, бразилски орех, пилешко и пуешко месо, спанак, яйца, кафяв ориз и други.

Храни, богати на калций

Калцият е важен не само за здравето на нашите кости, зъби и нокти. Според западни изследвания дефицитът на калций също може да допринесе за повишаване на кръвното налягане. Вкусни и полезни храни, с които можем да си го набавим са извара, нискомаслено несолено сирене, кисело мляко, бадеми, боб, грах, фреш от портокали, броколи и други.