Здраве и красота

5 полезни семена, които да ядете всеки ден

Истински суперхрани

22.04.2024г. / 11 01ч.
Илияна Николова
5 полезни семена, които да ядете всеки ден

Семената са истинска суперхрана. Те съдържат богат коктейл от фибри, протеини, мазнини, въглехидрати, минерали, антиоксиданти, които са изключително ценни за здравето и всички процеси в организма.

Сред всички семена обаче се открояват някои с особени ползи за здравето. Кои са те и защо е важно да ги консумирате всеки ден?

Тиквено семе 

В тиквеното семе се съдържат много големи количества магнезий. Това прави тиквените семки изключително полезни за нервната система, сърцето, кръвоносните съдове, мускулите. Но те са богат източник още на желязо, витамини от група В, цинк, аминокиселини. Тази прекрасна комбинация ги прави особено полезни против крампи в мускулите, главоболие, анемия, високо кръвно налягане, аритмия, влошен имунитет.

Семена от чиа

Семената от чиа са чудесен начин да добавите омега-3, протеини и антиоксиданти към храненето си. Те са изключително богат носител на магнезий, калций, калий, желязо, фолиева киселина и голямо количество фибри. Имат особено полезно действие за контрола на теглото, кръвната захар, холестерола. Стимулират здравето на костите, имунната система, мозъка.

Конопени семена 

Семената от коноп са много полезни, защото са един от най-богатите източници на омега мастни киселини 3 и 6. Те съдържат още антиоксиданти, полифеноли, които намаляват възпаленията и контролират холестерола. Полезни са и в контрола на теглото, кръвната захар, кръвното налягане, балансират чревната флора и храносмилането.

Свързани статии

Ленено семе 

Лененото семе е още един пример за суперхрана сред семената с особено богато наличие на омега-3 мастни киселини и фибри. Това ги прави изключително полезни за мозъка, нервната система, сърдечносъдовата система, имунната система, храносмилателната система. Страхотен начин са да се предпазите от диабет, наднормено тегло, висок холестерол.

Сусамово семе 

Сусамовото семе е богат източник на калций и магнезий, желязо и цинк. Тази комбинация е много полезна за храносмилането, имунитета, сърцето, мозъка. Сусамът балансира кръвната захар и намалява риска от диабет. Освен това има свойството да стимулира чувствителността на клетките към инсулина, което подобрява инсулиновата резистентност и увеличава шансовете за по-добър контрол на теглото.

Коментирай
Свободно време