Свободно време

Михаела Донска и Йоана Радева: Българската козметика не отстъпва на чуждата

Създателките на бранда Mazillo за предизвикателството да си жена предприемач

30.08.2023г. / 09 29ч.
Мария Дуковска
Михаела и Йоана. Снимка: личен архив.

Михаела и Йоана. Снимка: личен архив.

Михаела Донска и Йоана Радева са две млади, прекрасни дами, които освен близки приятелки, са партньори и в успешно бизнес начинание. Интересът им към здравословния начин на живот се преплита с обичта към българските традиции, а резултатът е техният общ козметичен бранд, който впечатлява потребителите с качество и стил.

Любопитен детайл от тяхната съвместна работа е, че в основата на техните козметични продукти са българските билки и рецептите, предадени им от техните баби.

Лесно ли е да работиш с най-добрата си приятелка, как се създава качествен екологичен продукт и за какво да внимаваме, когато купуваме козметика, ще разберем от тези две прекрасни млади дами. Те са днешните гости в рубриката ни "Тя, звездата".

Приятно четене.

Здравейте, Михаела и Йоана! Бихте ли се представили с няколко думи за нашите читатели?
 
Михаела: Казвам се Михаела и съм една от основателките на българския козметичен бранд “Mazillo”. Завършила съм специалност “Международен мениджмънт с френски език” в престижен университет във Великобритания. След работа в няколко големи корпорации в Париж, реших да се върна в България през 2019г. и да се опитам да покажа на света културата, която имаме, и с която можем да се гордеем, чрез моята друга страст - козметиката. Първи стъпки към реализирането на тази цел започнах да правя, докато работех все още в сферата на финансите. Тези усилия не се оказаха напразни, и през декември 2021г. “Mazillo” излезе на пазара с 5 продукта, обединяващи рецептите от миналото с иновативна технология на растителни стволови клетки.
 
Йоана: Аз съм Йоана и съм другата съоснователка на “Mazillo”. Както Михаела, аз също съм родена и израснала във Варна, но преди около 10 години се преместих във Великобритания, където завърших висшето си бизнес образование в университета в Бат. След завършването си работих в различни компании в Лондон, една от които е най-голямата фирма за луксозна козметика в света. Именно този ми опит беше и най-големият мотиватор за създаването на бранда. И за двете ни с Михаела, се превърна в мисия да докажем, че българската козметика по нищо не отстъпва на чуждата, а напротив – я превъзхожда.
 
Продуктите, които създавате, са вдъхновени от българските билки и традиции. Как се зароди този интерес и как успяхте да го развиете във времето?
 
Израснали сме с нашите баби, от които идва и първоначалното вдъхновение за бранда ни. Те често ни водеха на разходка или пикник в гората, където набираха билки и цветя, от които след това забъркваха различни мазила и отвари. Често експериментираха и записваха прилежно в своя тефтер точните пропорции, които са използвали. За нас този процес беше изключително забавен и интересен.
 
От бабите ни сме научили и философията, на която е базиран и подборът на съставките, а именно, че растения, които виреят естествено заедно в природата, се комбинират перфектно едно с друго и дават най-добри резултати. Именно така се роди и идеята за козметичен бранд, който да даде един нов по-иновативен прочит на природното ни богатство и да направи заявка, че българската козметика има и заслужава своето място на световната сцена.


 
Преди да станете партньори и да работите заедно, вече сте имали близко приятелство. Как се допълвате взаимно в работата, има ли ситуации, в които трябва да правите компромиси една с друга? Пречи ли понякога приятелството в работата или само помага?
 
Приятелството ни се зароди още в най-ранно детство покрай семействата ни. Познаваме се откакто се помним, израснали сме по-скоро като сестри, отколкото приятелки и сме преминали през много трудности и житейски ситуации заедно.
 
От малки сме били винаги добър екип в живота, затова и по-късно след като завършихме бизнес образованието си в чужбина и натрупахме повече опит, преценихме, че сме готови да предприемем следващата стъпка, а именно общ бизнес, в който и двете вярваме силно. Притежаваме умения, които се допълват, и определено този факт и дългогодишното ни приятелство са печеливша комбинация за успешното ни бизнес партньорство. Познаваме се изключително добре и си имаме доверие, благодарение на което лесно се справяме с различни казуси и предизвикателства, пред които сме изправени.
 
Каква е ролята на растителните стволови клетки, които използвате в продуктите си? За кои позитивни ефекти се използват?
 
Растителните стволови клетки, които използваме са активни съставки от последно поколение, извлечени на биотехнологичен принцип. Това е много устойчив начин да се възползваме максимално от полезните вещества на дадено растение. Най-общо казано, растителните стволови клетки подпомагат естествените процеси на възстановяване и обновяване на кожата.

Те имат здрав механизъм, който не само възстановява увредената тъкан, но и развива напълно ново растение. Проучвания показват, че този процес на регенерация работи и върху кожата. Тъй като стимулират по-добър клетъчен обмен, растителните стволови клетки възстановяват и подмладяват кожата, която е била увредена или изложена на вредни фактори на околната среда. 

Нашият доставчик е установил, че биотехнологията, която използват за извличане на стволови клетки от българска роза, удвоява аминокиселините и органичните киселини и значително увеличава съдържанието на стероли, които се съдържат в тях. Резултатът е активна съставка, която предпазва кожата от замърсяване на околната среда, намалява акнето, замърсяванията и зачервяванията и насърчава по-здрав микробиом на кожата. 

Относно столовите клетки от цветето на Орфей (Родопски силивряк), които използваме в нашия най-продаван хидратиращ крем, резултатите показват, че съставка има изразен ефект върху стареенето на кожата чрез повишаване на еластичността и. Освен това подобряват блясъка и хидратацията на кожата, както и намаляват пигментацията. 

И не на последно място, използването на биотехнология за извличане на стволовите клетки от невен е в състояние да подобри фитохимичните компоненти, отговорни за множеството козметични свойства на растението, което води до концентрирана, богата и мощна съставка, която се бори с признаците на стареене и хидратира кожата в дълбочина.

Използването на растителни стволови клетки в нашите продукти прави възможно създаването на изключително ефективни формули, които съчетават природата и науката.
 
Предизвикателството, което ви очаква най-скоро?
 
Предстои ни навлизане в азиатския пазар като вече продуктите ни са налични в Хонг Конг.  Съвсем скоро ще навлезем и в други пазари на континента като Израел, Индия и Виетнам. Стремим се да докажем, че българската козметика заслужава своето място на световната сцена и че продуктите ни могат да предложат дори по-добро качество от тези на големите козметични корпорации.
 
Как всяка от вас се грижи за кожата си? Имате ли предпочитани процедури и продукти, без които не можете?
 
Михаела: От години имам проблемна кожа, която за съжаление лесно реагира на различни съставки, които могат да бъдат по-агресивни. Разработването на продуктите ни наистина беше повратна точка в моята рутина, тъй като сме заложили на изключително изчистен и изцяло натурален състав, без да правим компромиси с ефективността. Използвам цялата ни серия вече повече от 2 години, но все пак личен мой фаворит е маската ни за лице. Тя е много интересен продукт, тъй като е на базата на глина, но има много кремообразна текстура и не изсъхва напълно. Целта беше да почиства кожата в дълбочина, но без да създава това неприятно изсушаващо и “опъващо” усещане, което често се наблюдава при глинените маски. Резултатите са видими още с първото нанасяне - тенът на кожата се избистря, намаляват се зачервяванията и възпаленията и кожата придобива страхотен сияен вид. Старая се също да бъда редовна и в посещението на козметични процедури за по-дълбоко почистване на кожата, за да поддържам добрия ефект по-трайно. Внимавам също и при консумирането на определени храни, които съм забелязала, че не влияят благоприятно на кожата ми.
 
Йоана: Започнах ежедневната употребата на козметика за лице през гимназиалните си години главно с натурални продукти. В последствие, като служител на най-голямата козметична компания в света, получавах доста безплатни продукти на марката и затова и не ми се налагаше да си купувам нищо допълнително. Дотогава никога не бях страдала от кожен проблем, но бързо това се промени. Тогава и вярването ми, че изчистеният състав на продуктите е от най-голямо значение за здравето на кожата, се потвърди.
 
Като човек, живеещ в голяма европейска столица, знам, че кожата ми е изложена на всякакъв тип замърсяване. Затова и най-любимият ми продукт за ежедневна употреба е олиото ни за лице, което съдържа витамини и антиоксиданти, които подхранват и защитават кожата като същевременно я поддържат хидратирана.
 
Можете ли да определите 5 продукта за ежедневна/нощна грижа, които според вас всяка дама трябва да има?
 
Обичаме минималистичните рутини за грижа за кожата. Смятаме, че човек няма нужда от много продукти, и е по-важно да се залага на качеството, отколкото на количеството. Важно е всяка дама да има нежен и ефективен почистващ продукт,  хидратиращ крем с богат състав и, разбира се, слънцезащитен продукт, независимо от сезона. Серум/тоник и маска за лице с по-целенасочена грижа са добро попълнение за поддържане на една кожа здрава и за постигане на трайни видими резултати.
 
Какъв съвет бихте дали на читателките ни относно подбора на козметика - за какво да внимават, когато купуват продукти за грижа за кожата? Има ли златни правила, към които да се придържат?

Вярваме, че най-добрият съвет, който можем да дадем относно подбора на козметика, е потребителите да залагат на фирми, които са приели политика на пълна прозрачност относно продуктите, които произвеждат. За съжаление, все по-често се злоупотребява с темата за устойчивостта чрез необосновани твърдения по повод “био”, “веган”, “натуралност” и т.н. Така нареченият “greenwashing” заблуждава потребителите, че продуктите на дадена компания са екологични или имат по-голямо положително въздействие върху околната среда и дори кожата, отколкото в действителност. Съветваме да се внимава именно за неподкрепени твърдения най-вече отнасящи се до състава на продуктите, както и техният очакван ефект.
 
Вашето пожелание към читателите на Az-jenata.bg?
 
Пожелаваме им да бъдат целеустремени, да не се страхуват да мечтаят и да действат, както и да не забравят да отделят повече време в грижата за себе си и кожата си, защото го заслужават. :)

Коментирай