Често срещано, много болезнено и неприятно състояние при бебетата е констипацията. Ако забелязвате, че вашето мъниче изпитва трудност да се изходи, плаче при напъване, не се изхожда с дни или изпражненията му са много твърди, то най-вероятно има запек. Добре е да се консултирате с педиатъра на какво може да се дължи това състояние и не го подценявайте, тъй като освен да причини дискомфорт, може и да навреди на детето.

Консултацията с лекар е със задължителен характер, като има някои леки промени в дневната рутина, които биха могли да подобрят състоянието на бебчето ви.

Ето някои от тях:

Ако храните бебето с адаптирано мляко може въпросното мляко да не е подходящо за него или да не го приготвяте с достатъчно количество вода. Проверявайте внимателно инструкциите преди да го приготвите и за да сте сигурни, че слагате правилното количество вода, сипете първо нея и тогава добавете сухото мляко.

>> Кога бебето е готово да започне да пълзи <<

Ако слагате първо млякото, може да се заблудите и да сипете по-малко течност от необходимото. Ако кърмите бебето и все пак то страда от запек, макар при кърмените мъничета това да се среща по-рядко, може би проблемът е в броя кърмения и е необходимо по-често да го храните.

>> Една възможна причина бебето да се буди нощем <<

Ако вече сте започнали захранване и детето консумира твърди храни, опитайте да му предлагате по-често вода между храненията. Стимулирайте го да яде повече плодове и зеленчуци и в зависимост от уменията за дъвчене, преценете дали да са пюрирани или нарязани.

>> Знаци, че детето е готово да седне на гърне <<

Упражнения и масаж. Нежно раздвижете крачетата на детето все едно кара колело. Това може да стимулира червата и да благоприятства изхождането. Масажирайте нежно коремчето и приложете топла вана. Тя ще спомогне да се отпуснат мускулите, дори може да се случи детето да се изходи във ваничката, затова бъдете подготвени.

>> Какво се случва с тялото, когато спрете да кърмите <<

Включете повече храни с фибри като кайсии, круши, праскови, обелени ябълки, броколи, сини сливи – пресни и сушени. Консумацията на тези храни намалява риска от запек.