Времето се затопли, но вирусите още витаят във въздуха. Всички са уязвими пред болестотворните микроби, но особено предпазливи трябва да са бременните жени. За да се предпазите от върлуващия грип, освен редовния прием на витамини, има някои практики, които ще ви помогнат да повишите имунитета си.

Слънчеви лъчи

Както знаем, продължителното излагане на действието на UV лъчите, е вредно за кожата и организма, но контролираното „събиране“ на слънчева светлина има своите предимства. Витамин D се синтезира в организма чрез слънчевата светлина, затова не пропускайте неколкоминутната живителна глътка зимни слънчеви лъчи сутрин.

Освен това лъчите на слънцето помагат и за производството на кортизол и мелатонин. Кортизолът участва в регулирането на кръвното налягане, а мелатонинът влияе върху настроението, тъй като е производен на серотонина, който има пряка връзка с нивата на стреса.

Медитация

За да подобрите настроението си, с което ще помогнете и на защитните сили на организма – медитирайте! Не е нужно да сте специалист в областта, просто намерете занимание или поза, която ви действа успокояващо! Принципите, заложени в медитацията – дишане, контролиране на вниманието, са от голяма важност за раждането без усложнения.

Редовна дрямка

Придържайте се към изграден график за регулярни дремки през деня, особено в последния триместър. Сънят редуцира нивата на стрес и кара организмът да се чувства релаксиран и поддържа здравословни нива на кръвно налягане и хормони. А така и имунната ви система ще работи по-добре, предпазвайки ви от атаките на вирусите.

Още по темата

Омега-3 мастни киселини

Яжте колкото можете повече храни, богати на омега-3. Здравословният хранителен баланс е от голямо значение за вас и за бебето. Разнообразието от полезни хранителни вещества ще спомогне за запазване тонуса на тялото и ще намали риска от навлизане на вирусни инфекции.

Масаж

Масажът облекчава мускулите, релаксира съзнанието, премахва раздразнителността, умората и вредните ефекти на стреса. А с по-ниски нива на стрес имунната ви система ще работи по-ефективно.

Упражнения

Не спирайте да се движите, дори и в напреднала бременност, без да прекалявате, разбира се. Тренировките винаги са добър начин за стимулиране на защитните сили на организма. Тонусът на мускулатурата спомага хем за по-леко раждане, хем за повишаване на имунитета.