Редовните упражнения по време на бременността ще ви помогнат да регулирате теглото си в тези 9 месеца и ще поставят мускулите ви в добра форма, позволяваща по-безпроблемно износване и раждане на бебето.

Упражненията, също така, намаляват риска от гестационен диабет, прееклампсия и други пренатални състояния и усложнения. По отношение на физическата активност в този период обаче има някои митове, които възпират много майки да се облагодетелстват от ползите, които редовните тренировки дават.

Мит №1 – Ако не сте били достатъчно активни преди бременността, трябва да се придържате само към ходене

Много жени вярват в това твърдение и оставят упражненията за след раждането. Тогава се насилват и често прекаляват с физическите натоварвания. Това може да има обратния ефект.

Няма идеално време за започване на упражнения – то е във всеки един момент, стига физическото ви състояние да го позволява! Няма значение дали сте били физически активни преди, по време на или след бременността – важното е да започнете да се упражнявате.

Ако се притеснявате, че може да направите някоя беля, просто не се натоварвайте много. Леките упражнения винаги са по-подходящи от седенето и лежането.

Мит №2 – Коремните преси са най-добрият начин да се подготвите за раждането

Вярно е, че стегнатите коремни мускули подкрепят добре теглото на вашето бебе по време на вътреутробното му развитие. Също така е вярно, че естественото раждане винаги минава по-лесно, когато тялото на майката е със стегната мускулатура, стига разбира се да няма други усложнения.

Но коремните преси не са единственият начин да стегнете корема си. В някои случаи те дори могат да предизвикат преждевременни контракции заради интензивното съкращаване на коремната мускулатура.

След 16-ата седмица повечето тренировки, изискващи лежане по гръб, са противопоказни предвид тежестта на плода.

Още по темата

Мит №3 – Кардиото е опасно за бебето

Истината е, че аеробните тренировки не носят опасност нито за майката, нито за бебето. Колко можете да напрегнете тялото си зависи от нивото ви на подготовка преди бременността.

Спокойно можете да правите своите леки кардио тренировки в присъствието на треньор. Можете да плувате съвсем спокойно – това е вид кардио тренировка, която е с един от най-ниските индекси на риск от травми, растежения и други проблеми, свързани с бременността.

Стига да се чувствате комфортно, можете да се упражнявате по всяко време на бременността!