През зимните месеци силният студен вятър, ниските температури и намалената влажност винаги се отразяват на състоянието на кожата. Ако кожата ви е суха, дехидратирана и в менюто ви липсват важни витамини и минерали, вероятно я усещате опъната, сърбяща, зачервена и лющеща се.

Домашните маски и нанасянето на подходящи кремове и лосиони за лицето и тялото могат да помогнат тя да стане по-мека и еластична. Но от друга страна кожата се нуждае и от подхранване, което може да й осигурите чрез храната, която приемате. Вижте кратък списък на полезните храни за суха кожа през зимата.

Кокосово масло

Това е важна съставка към дневното ви меню. Кокосовото масло не само външно, но и вътрешно ще помогне на сухата кожа да изглежда подхранена и красива заради полезните си съставки, които съдържа.

Чай от жасмин

Ако не сте любители на чая, време е да му обърнете внимание, защото този ароматен цвят ще хидратира добре сухата ви кожа не само през зимата, но и през цялата година.

Краставица

Вода може да си набавите не само приемайки я в чист вид и под формата на чай, но и когато консумирате свежи краставици. Те не само ще ви поддържат в добра форма, но ще помогнат за подобряването на еластичността и влагата в кожата ви.

Целина

Ароматната подправка съдържа силициев диоксид, който играе важна роля за структурата на съединителната тъкан в човешкото тяло (кожата, костите, ставите, хрущялите, ноктите и т. н.). Консумирайте всекидневно от нея добавяйки я в супи, салати и други.

Ленено семе

Лененото семе е богато на омега-3 мастни киселини, които са особено важни за здравето на кожата през зимните месеци. Полезни съставки, съдържащи се в лененото семе действат като естествена преграда, която задържа влагата в кожата.

Още по темата


Касис

Касисът е един от най-подходящите плодове за лечението на суха и вяла кожа. Прилагани под формата на домашна маска на лицето или консумирани всекидневно, малките лилави зърна помагат на кожата да произведе колаген, който укрепва капилярите и това помага на кожата да запази своята еластичност.

Маслини

В сравнение със слънчогледовото масло, маслиненото масло и маслините са пълни с полезни мазнини и витамин E, които помагат за овлажняването на кожата не само отвън (когато използвате зехтин в домашните маски за лице), но и вътрешно.

Моркови

Ако кожата освен суха е и лющеща се, трябва да консумирате повече моркови. Те са богати на витамин A, който ще подхрани кожата и ще намали нейното лющене. Витамин A помага на кожата да изгради защита срещу студения вятър и слънчевите лъчи.

Пуешко месо

Богато е на цинк, който помага на сухата кожа да се съвземе и тя отново да бъде еластична и млада. Други храни, които съдържат цинк са морските дарове, боб и други.

Други храни, богати на мазнини и фитохимикали, овлажняващи и подхранващи кожата са орехите, спанакът и кейл (къдраво зеле).