Тлъстините по корема не са просто тлъстини. Те имат специфично значение за здравето. За съжаление, така наречените абдоминални мазнини говорят много повече за здравето, отколкото си мислим.

Затлъстяването в коремната област може не просто да понижи самочувствието ни и да ни направи да изглеждаме по-пълни, отколкото всъщност сме, но може и да подсказва за нарушения в здравето на организма.

Абдоминалното затлъстяване крие рискове от определени заболявания, затова е препоръчителна консултация с ендокринолог.

Какво представлява абдоминалното затлъстяване?

Натрупването на мастна тъкан в областта на корема се нарича абдоминално затлъстяване. То може да се случи във всяка възраст и пол. В последно време много деца стават жертва на абдоминалното затлъстяване.

Съществува силна връзка между абдоминалното затлъстяване и сърдечносъдовите заболявания. Затова хората, страдащи от подобно натрупване на мазнини около корема, трябва да се отнесат особено внимателно към този проблем.

Какви са причините за абдоминалното затлъстяване?

Конкретната причина все още не е известна на медицината. Смята се, че проблемът е комплексен и е следствие на комбинация от гени, начин на живот и среда.

Най-често причините се свеждат до намалената чувствителност към собствения инсулин или така наречената инсулинова резистентност.

Изследванията показват още, че майките пушачки също имат натрупвания на мастна тъкан около корема, което се дължи на понижаването на естрогеновите нива в кръвта заради никотина.

Хранителните навици са голям фактор. Неправилното хранене, яденето късно вечер, стресът, напрежението и някои стомашно-чревни проблеми оказват голямо влияние върху абдоминалното затлъстяване.

Как може да се предотврати абдоминалното затлъстяване?

Отговорът е балансирано хранене и интензивни упражнения. Абдоминалното затлъстяване означава, че нещо не е наред в организма ви по отношение на инсулина в кръвта или на хормоните на стреса.

Още по темата

Ако не се вземат незабавни мерки за овладяване на абдоминалното затлъстяване, това може да спомогне за развитието на редица заболявания.

Пийте много вода през целия ден. Водата е най-доброто средство за провокиране извеждането на токсините от тялото.

Яжте храната си старателно. Важно е да се дъвче добре, да не се яде бързо и най-вече – да не се консумира вредна храна.

Ограничете консумацията на газирано. Ако ви се пие нещо безалкохолно, заместете го с вода с лимон. Тя има много повече ползи за организма.

Кажете „не“ на захарните изделия. Всички ги обичаме, но те са основен враг на тънката талия.

  • Яжте пресни плодове и зеленчуци.
  • Наблягайте на малките порции. Добре е да се яде на всеки 3-4 часа, за да се поддържат оптимални нива на кръвна захар.
  • Избягвайте късните вечери. Вечерното хранене не трябва да се случва по-късно от 7 часа.
  • Правете 45-минутни упражнения всеки ден.
  • Включете полезни мазнини в менюто си.
  • Проверявайте редовно холестерола си.
  • Не допускайте скокове в теглото си.