Искате да отслабнете или да поддържате оптимално тегло? Ако залагате на намалено количество калории, защото смятате, че това ще ви помогне да свалите излишните килограми, трябва да знаете, че в дългосрочен план стратегията ви не е добра. 

Защо това е така? Защото не само количеството калории е от значение, а най-вече от какъв вид са.

Правилото на простата математика гласи, че колкото повече калории изгаряте, толкова трябва да приемете, за да поддържате тегло. Или да приемате по-малко, за да започнете да топите мазнини. 

Колко калории носят полезните храни и лакомствата?

Ако се стараете да приемате правилния вид калории ще ви е много по-лесно да отслабнете без да гладувате и да поставяте организма си в състояние на стрес. 

Ако се концентирате върху качествените калории това не означава, че ще консумирате по-малко количество. 

Например, 1800 калории, добити от плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, зърнени храни, салати, риба, яйца, варива в никакъв случай не могат да се сравняват с 1800 калории, добити от чипс, тестени изделия, бял ориз, мазни меса, десерти, бургери. 

Ядките биват смятани за калорична храна и много хора ги избягват. Те обаче са сложна и полезна смес от фибри, мазнини и протеини. Заради това могат да бъдат наречени истински хранителни бомби. 

Съществуват три лесни начина да добиете качествени калории чрез диетата си, без да гладувате, които помагат да останете сити през целия ден. Ето кои са те:

1. Наблегнете на фибрите.

Хората, които ядат повече фибри, консумират по-малко калории и имат по-малък апетит, нахранват се с по-малки порции, освен това теглото им е по-малко. Диетичните фибри помагат на тялото да поддържа оптимални нива на кръвната захар и предпазват от резки скокове в стойностите, тъй като спомагат за качественото усвояване на въглехидратите. 

Диета с 1200 калории, но без глад

Още по темата

2. Избягвайте течните калории.

Много хора погрешно смятат, че прясно изцедените сокове са добър вариант за отслабване, защото реално не консумират твърда храна, а я заместват с течния ѝ екстракт, какъвто е сокът. 

Истината е, че в плодовите и зеленчуковите сокове се съдържат много повече калории и наситени захари, защото в течността липсва именно разковничето – фибрите. 

Фибрите се съдържат в пулпата на плодовете и кората, както и в сърцевината на зеленчуците. Когато се приемат само сокове, организмът се лишава от жизненоважните фибри, което предполага не само поява на глад, но и спад в енергийните нива, както и резки покачвания на стойностите на кръвната захар. 

3. Добавете протеин.

Ускоряването на метаболизма и поддържането на добро тегло става с добавянето на полезни протеини към диетата. Когато ядете чист протеин в комбинация с въглехидрати, обмяната на веществата се ускорява, изгарят се повече мазнини и се освобождава енергия. Освен това оставате сити за по-дълго.