Ходенето е най-естественото движение, което нашето тяло може да извършва. То е създадено, за да се движи изправено и това е неговият природен начин да се позиционира в пространството. Според лекарите продължителното тичане може да навреди на много системи в организма, най-вече на опорно-двигателния апарат, тъй като телата ни не са създадени за пробег на дълги разстояния.

С ходенето обаче нещата не стоят по този начин. То е възможно най-полезното движение, което можем да изпълним, стига да не допускаме някои грешки. Те ни пречат да постигнем резултатите, към които се стремим най-вече от гледна точка на стройната фигура.

6 йога пози за начинаещи

Ето и грешките, които не трябва да допускаме, за да постигнем успех:

1. Ходене в един и същи ритъм.

Тичането за отслабване и усъвършенстване на издръжливостта изисква редуване на бърз с бавен ритъм. Така тренировката е най-ефективна. Същото е и с ходенето. Ако вървите с едно и също темпо през цялото време, както и по равен терен без наклон ще постигнете по-бавно резултатите, към които се стремите.

2. Забравяте да проверите крачкомера си.

Ако нямате специално устройство, което измерва извървените крачки на ден, можете да инсталирате такова приложение на телефона си. Този софтуер е полезен, защото ви ориентира в разстоянието, изминато в крачки.

Още по темата

3. Не правите интервални разходки.

Те представляват редуване на бързо ходене с кратък спринт или бързо изкачване на стълби. Целта е да се повиши сърдечният ритъм, който ускорява обмяната на веществата. Това е чудесна алтернатива на тежките тренировки, на които не всеки е фен.

4. Избягвате хълмове и стълби.

Ако не се страхувате от тях, а гледате да ги покорите при всеки удобен случай, това определено ще ви помогне да постигнете успехи по-бързо от предвиденото, отколкото ако само вървите на равен терен.

Водна аеробика по време на бременност – защо не?

5. Вярвате в митове за ходенето.

Някои смятат, че за да е ефективно ходенето, на ден трябва да се изминават по 10 хиляди крачки. Това е прекрасна цел, която ви пожелаваме да осъществите, но и 300-400 до 500 крачки на ден в бърз ход са чудесен начин да поддържате добра форма.