В жегите един от най-често срещаните проблеми е недостатъчната хидратация на организма. Трябва да внимаваме да не се обезводним, тъй като това може да доведе до здравословни усложнения, които никой не би искал. Запознайте се с основните грешки, които допускаме и лишаваме организма си от жизненонеобходимата вода.

Не пиете достатъчно вода.

Колкото и да се говори, че е важна хидратацията, има хора, които не успяват да пият често вода поради различни причини. Ако и вие сте сред тях обаче, наложете си правилото да пиете поне по 7-8 водни чаши на ден.

>> Не обичате вода? Ето как да се хидратирате през лятото <<

Пиете вода на празен стомах.

Ако държите да сте хидратирани и това е вашата цел, пиенето на гладен стомах не е най-доброто решение. Според изследване от 2015-а, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, консумацията на чиста вода на гладно не е най-ефективният начин да се хидратираме. В сравнение с други напитки като портокалов сок и мляко, телата ни не са способни да задържат водата така добре. Това се дължи на макронутриентите и електролитите, които играят съществена роля като помагат на тялото да абсорбира и да задържи всякаква форма на вода, която приемаме. От публикуваното изследване става ясно, че ако искаме да сме добре хидратирани следва да консумираме вода заедно с храната, тъй като тя помага да задържим по-голяма част от течността в тялото. Разбира се, според някои експерти по хранене и диетика това може да не е най-доброто за храносмилането, но ако целта е хидратация, това е възможно решение.

>> Как се подобрява здравето ни, когато всеки ден ядем краставици? <<

Пропускате водата по време на тренировка.

Когато спортуваме, телата ни губят много вода заради изпотяването, а и заради учестеното дишане. Всеки човек се поти различно и губи различно количество течност. Ако искате да сте хидратирани непрекъснато, стремете се да пиете вода по време на упражненията, като е препоръчително да пиете преди и след тренировката.

>> Каква вода е добре да пием - топла или студена? <<

Вярвате, че хидратацията е само чрез вода.

Електролитите, въглехидратите и други минерали също са важни в процеса на хидратация на организма и не бива да ги пропускате като част от решението. Те помагат да се задържи водата в организма, поддържайки го добре хидратиран. Минерали като калий и натрий спомагат водата да достигне до клетките. Ако страдате от липса на сол, всъщност е възможно да се дехидратирате, затова и в повечето напитки за спорт се съдържат точно тези електролити.

>> Как да се отървете окончателно от коремните мазнини? <<

Забравяте да пиете вода заедно с алкохола.

Тази грешка е често срещана, но пък много болезнена за организма. Алкохолът е диуретик, затова ако планирате да консумирате алкохол, старайте се да го акомпанирате с достатъчно вода, за да предотвратите главоболието на другата сутрин, породено именно от дехидратацията.

Не консумирате храните, богати на вода.

Ако искате да хидратирате организма, не пренебрегвайте продуктите, които ще ви помогнат. Това са домати, пъпеш, краставици и други.

Бъркате жаждата с глад.

Храненето, когато всъщност просто сте жадни не е така странно, както може би звучи. Всъщност много често признаците на глад и жажда са сходни – замайване, главоболие, раздразнителност, отпадналост, трудност за концентрация.

>> Как да си набавим колаген <<