Всеки има индивидуално усещане за това кога се е нахранил и кога е още гладен. Границата между нормалното хранене и преяждането понякога е тънка и може лесно да се прекрачи. Много хора погрешно смятат, че за да си преял, трябва да ти е станало тежко. Преяждането може да стане и неусетно, като добавяме излишни калории към ежедневното си меню. Заедно с тях идва и наднорменото тегло, а след него куп здравословни проблеми.

Метаболизъм – как да го ускорим и да отслабнем?

Какво можете да направите, за да ограничите преяждането без да гладувате?

Почистете шкафовете

Ако в кухненските шкафове криете бисквитки, вафли, шоколади и други лакомства, към които често посягате, изхвърлете ги. Премахнете всички изкушения от дома си. Така ще намалите общия прием на калории, които не ви носят никаква хранителна стойност, само излишна мастна тъкан.

Спете повече

Сънят подобрява цялостната работа на организма, най-вече балансира метаболизма. За да го ускорите, а и за да сте сигурни, че тялото ви преработва хранителните вещества правилно, взимайте си необходимата 8-часова доза сън всяка нощ.

Не допускайте да прегладнеете

Бъдете по-наблюдателни и се опитайте да свикнете да разграничавате степените на глад, които усещате. Така ще ви е по-лесно да прецените какво да хапнете – цяла порция, междинна закуска или да похапнете нещо леко, например ядки или плод. Не допускайте да усетите силен глад или да правите прекалено дълги паузи между храненията, защото това ще ви накара да посегнете към първото нещо, което видите, а то най-често е висококалорично.

6 важни неща, които трябва да знаем за метаболизма

Пийте вода

Водата е съществена за метаболизма. Необходимо е да пиете по 2 литра на ден, дори малко повече, за да контролирате глада си.

Хранете се съзнателно

Когато се храните пред телевизора, съзнанието ви е заето с различни от храната неща. Така е по-лесно да погълнете повече, отколкото е необходимо. Затова се хранете при точно определени обстоятелства, като обръщате внимание само на храната в този момент.

Включете повече протеини и фибри

Протеините и фибрите изискват повече време и енергия за обработка, което ви прави сити за по-дълго време. Наблягайте на тях в менюто си, за да се предпазите от чести резки огладнявания.

Използвайте малки чинии

Големината на съдовете за хранене е от значение за превенцията на преяждането. Използвайте по-малки съдове, които визуално да изглеждат по-пълни, когато сервирате храната си в тях.

Как да се справите със забавения метаболизъм след 30?

Още по темата

Първата ви хапка трябва да е от зеленчуци

Ако първото нещо, което слагате в устата си, са зеленчуците, талията ви ще ви се отблагодари. Фибрите в зеленчуците ускоряват метаболизма и спомагат за запазване на стабилни нива на кръвната захар.

Яжте бавно

Вероятно знаете това правило, но не го спазвате. Бавното хранене допринася за по-доброто усвояване на хранителните вещества. То помага да се предпазите от преяждане, защото мозъкът има достатъчно време да получи сигналите от стомаха, че вече сте се нахранили.

3 мита за метаболизма, които ви пречат да отслабнете

Говорете със събеседниците си, докато се храните

Прекъсвайте храненето, за да кажете нещо или да отговорите на някого от хората на масата, с които се храните. Това помага за по-бавното хранене и за по-качественото му храносмилане от организма. Освен това ще усетите, че сте се нахранили, а няма да допуснете преяждане, както когато сте фокусирани единствено върху храненето.