Във всеки един момент от живота ни можем да натрупаме килограми. Колкото по-млади сме, толкова по-лесно се отърваваме от излишното наднормено тегло. С напредване на възрастта обаче много неща в организма и метаболизма ни се променят, което пречи на лесното отслабване. Ако на младини сме редуцирали теглото си само с няколко седмици диета и упражнения, след 50-годишна възраст нещата не стоят по същия начин.

Една от главните причини, поради които отслабването след 50 е по-трудно е тази, че с напредване на възрастта се губи мускулна маса. Тялото се променя след 35-ата годишнина и с остаряването на всеки 10 години се губят средно между 3 и 5% от мускулната маса, а това влияе изключително много върху начина, по който се изгарят мазнините.

10 прости правила за бързо отслабване

В тази преломна възраст около 35 години приключва фазата на растежа и условно започва фазата на стареенето. Разбира се, този процес е индивидуален и при някои хора стареенето може да започне и по-късно или по-рано. Когато това се случи, тялото ви започва да не се нуждае от толкова енергия, от колкото е имало нужда преди.

Защо отслабването след 50 е по-трудно?

С напредване на възрастта ставите започват да стават все по-трудно подвижни и да болят. Появяват се съпътстващи заболявания, някои от тях хронични. Метаболитните процеси се забавят с времето, дори човек да е напълно здрав.

20 съвета за трайно и здравословно отслабване

Едно от най-добрите неща, които можете да направите, за да отслабнете на тази възраст, е да опитате нещо ново. Следвайте тези съвети, които ще ви помогнат да намалите излишните килограми и да подобрите здравословното си състояние.

Изследвайте хормоните си

Консултирайте се с личния си лекар или с ендокринолога си дали е нужно да изследвате хормоналния си статус и кои хормони да проверите. Това ще ви помогне да се осведомите за актуалното си здравословно състояние, както и да разберете каква диета ще е по-подходяща за вас. Най-честият проблем, който може да възникне, е този с щитовидната жлеза и нейните функции, които са свързани с метаболизма.

Съвети за отслабване, които нямат общо с диета и упражнения

Поставете си реалистични цели

Ако вече не сте на 20, то прекомерното отслабване, както и рязката загуба на тегло може да се окаже много вредна за вас. Драстичното отслабване може да накара тялото ви да изгуби голяма част от колагена си, което да ви състари. Освен това рязката загуба на голяма част от теглото ви може и да ви донесе здравословни проблеми, за които не сте подозирали.

Консултирайте се с диетолог

Най-доброто, което можете да направите, е да потърсите специализирано мнение на диетолог, който да ви предложи най-здравословния режим за редукция на теглото за вас, съобразен с възрастта ви, наличието на определени заболявания и начина ви на живот. Това е един от най-полезните начини да се отървете от излишните килограми на тази възраст.

10 съвета за отслабване, които всъщност наистина работят

Следвайте структуриран план

Безразборното хранене над 50 е по-вредно, отколкото предполагате. В този период от живота ви много популярни диети не вършат работа, а могат и да навредят. Опитайте се да следвате хранителния режим, който диетологът ви ще ви препоръча, за да контролирате теглото си по здравословен начин без лишения и рискови изключвания на цели групи храни без да има нужда.

Силови тренировки

В тази възраст много полезни и ефективни в редукцията на теглото са силовите тренировки, включващи упражнения с тежести или собствена тежест. Те ускоряват метаболизма и подпомагат натрупването и поддържането на мускулна маса, необходима за редукцията на мазнини.

10 трика за бързо отслабване

Още по темата

Изберете активности, щадящи ставите

Хората над 50-годишна възраст често страдат от ставни заболявания и възпаления. Дори да нямате никакъв здравословен проблем, свързан със ставите и опорно-двигателния апарат, изберете спортове и упражнения, които щадят ставите, за да избегнете ненужни наранявания.

Променете начина на хранене и храната, която приемате

Над 50 всичко има значение, както това, с което се храните, така и начинът, по който се храните. Съсредоточете се върху контрола на порциите, не преяждайте, но и избягвайте гладуването.

15 съвета за отслабване, от които всяка жена се нуждае

Намалете стреса

Стресът е много опасен за здравето. Той предизвиква редица заболявания, забавя метаболизма и спомага за трупането на така опасната коремна мазнина. Спете повече и се занимавайте с любимите си занимания, за да намалите стреса.