Чесънът е невероятно полезен. Смята се, че има много силни антивирусни и антибактериални свойства. В състава му влизат невероятно голям брой витамини и минерали, сред които фосфор, калий, магнезий, цинк, калций, желязо, йод, сяра и хлор, както и витамините С, А, К, група В. Чесънът е много богат източник и на аминокиселини.

Селен за силен имунитет и още ползи за здравето

Заради всички тези вещества, които ни доставя, чесънът е едно прекрасно средство за подсилване на имунната система и може да допринесе в борбата с различни инфекции и възпаления.

Кои са основните ползи за здравето от суровия чесън?

10-те най-полезни за имунитета храни

Може да облекчи симптоми на вирусни инфекции и кашлица

Благодарение на антивирусните и антибактериалните си качества, чесънът би могъл да подпомогне оздравителните процеси при настинка и кашлица. Антиоксидантите в него потискат възпаленията и подпомагат имунната система.

8 ползи за здравето от маракуята

Намалява кръвното налягане

Според изследване от 2014 година, публикувано в списание „Integrated Blood Pressure Control“, чесънът може да помогне за намаляване на кръвното налягане с няколко пункта. Това означава, че редовната му консумация може да е от полза към терапията на страдащи от хипертония.

Стимулира здравето на сърцето

Чесънът има много мощни ползи за сърдечносъдовата система, благодарение на антиоксидантите си. В него се съдържа и калий, който е от значение в контрола на кръвното налягане.

Ползи за здравето от чесновото олио

Предпазва нервната система

Антиоксидантите в чесъна подкрепят и нервната система и функциите ѝ. Консумацията на суров чесън допринася за намаляване на риска от неврологични заболявания и възпаления.

За здрави кости

Чесънът е много полезен за жените, особено в менопаузата, защото може да помогне в превенцията на остеопороза. Той стимулира естествените нива на естроген в организма, което пък заздравява костите.

Здравословните ползи от черната ряпа

Още по темата

Стимулира храносмилането

Ежедневната консумация на суров чесън подпомага различни храносмилателни проблеми. Може да облекчи запека, да потисне възпаления в червата, да потисне диарията и да стимулира добрите чревни бактерии.

Регулира кръвната захар

Ако ядете суров чесън всеки ден, ще допринесете в превенцията на диабет. Чесънът спомага за контрола на кръвната захар, както и подобряване на инсулиновата резистентност на клетките.

Джинджифилов чай с куркума и неговите ползи за здравето

Стимулира имунитета

Фитонутриентите в чесъна помагат на тялото да се бори с оксидативния стрес, което подпомага имунната система. Чесънът играе съществена роля в повишаване на имунитета и неслучайно се посочва като натурален антибиотик и имуностимулатор в сезона на грипа и настинките.