Всеки сезон свързваме с хубави емоции. До голяма степен те са продиктувани от ароматите, които са характерни за съответния сезон. Така например пролетта ухае на трева, което ни зарежда с усмивки. Канелата и джинджифила свързваме с есента и зимата – чувстваме се уютно, спокойно, топло. Научно доказано е, че ароматите в нашето ежедневие могат да повлияят на настроението ни, мотивацията, да си припомним някои минали случки. Вижте как може да ползвате силата на някои аромати, за да бъдете винаги в добра емоционална форма. Вие изберете дали да консумирате, да прилагате като етерични масла за масаж, вана, ароматерапия, дифузер. 

Аромат на цитрус – събужда продуктивността, но и помага да се чувстваме спокойни, притъпява желанието за нещо сладко, когато сме на диета. 

Аромат на портокали – намалява тревогата, усещането за потиснатост, тъга, но и ни прави по-енергични. 

Вкусни плодове при настинка и грип

Ухание на ванилия – силно релаксиращ ефект, настройва ни любовно.

На мента ли замириса? – за повече бдителност, физическа активност. 

Уханието на кедър върши чудеса, когато сте стресирани и уморени. 

Лавандула – когато искате да релаксирате и да спите спокойно. 

5 вредни навика, които пречат на дълголетието

Жасмин – за повече спокойствие, добро настроение и хубав сън. 

Аромат на розмарин – стимулира дългосрочната памет и намалява тъгата. 

Известно е, че ароматите на лимон и жасмин подобряват мисленето и когнитивните резултати.

Канелата е отлична за подобряване на креативността, настроението и повишава желанието за интимност.

Изгарянето на тамян помага за намаляване на тревожността и депресията.

Иланг-илангът е добър за премахване на стреса и има силно успокояващо действие.

Още по темата

Ароматите с лимонови нотки са подходящи, когато искате да облекчите стреса, да подобрите настроението си. 

Здравецът помага да отпуснем мислите си, да мечтаем, докато се излежаваме удобно. 

Лайката е прекрасна, когато имате нужда да се отпуснете физически и емоционално. 

Ароматите на валериан са популярни със своите ефекти за намаляване на тревожността и безсънието. 

Снимка: istock