През зимата кожата страда от студения и сух въздух. Това може да причини раздразнения, сухота, кожни проблеми, които да предизвикат зачервявания, възпаления и липса на еластичност. За да помогнете на кожата да преодолее изпитанията на зимата, можете да ѝ осигурите някои условия, както и да ѝ дадете грижата, от която има нужда.

Как да запазим кожата и косата си свежи през зимата?

Овлажнител за въздух

През зимата въздухът става много сух и остър за кожата. За да компенсирате загубата на влага в нея и дехидратацията, до която това води, инвестирайте в овлажнител за въздух. Това ще помогне за възстановяване на влагата в кожата, от която тя има нужда, за да е свежа и еластична.

Консумирайте колаген

Колагенът е един от най-важните протеини, поддържащи кожата млада, здрава и жизнена. Колагенът значително подобрява еластичността, хидратацията и плътността на кожата. Можете да си го набавите по естествен път от костен бульон, цяло пиле, желатин, дреболии, черен дроб.

Как да подхраните сухата кожа през зимата?

Витамин D

Витамин D се синтезира в кожата чрез слънчевата светлина. Той се съдържа и в херингата, гъбите, сьомгата, яйцата. Витамин D е много важен за състоянието на кожата. Нивата му през зимата спадат поради намаленото количество слънчева светлина, заради което е добре да наблегнете на храните, които го съдържат.

Още по темата

Яжте сезонни храни

Сезонните храни се смятат за най-полезни. Ако консумирате продукти, които са узрели за съответния сезон ще сте сигурни, че не са изкуствено обогатени или пораснали по изкуствен път. Плодовете и зеленчуците през зимата са много богати на витамин С и бета-каротин, които са мощни антиоксиданти и са изключително важни за кожата. Сред тях са тиква, сладки картофи, моркови, зеле, брюкселско зеле, рутабага (брюква), червено зеле, репички.

Красива кожа през зимата с хидратация, масла и компреси

Използвайте натурални масла

Натуралните продукти са най-добрата грижа за кожата. Маслата имат овлажняващи и дълбоко хидратиращи свойства, като същевременно подхранват кожата и с нужните полезни мазнини и протеини. Сред тях са масло от ший, кокосово масло, бадемово масло. Нанасяйте ги след душ вечер.

10 причини да остаряваме по-бързо през зимата