Сушените сини сливи са невероятно вкусни, наситено сладки, а и много полезни. Те са истински суперзвезди в облекчаването на запека. Прекрасни са като заместител на захарта в сладкиши. Можете да ги добавяте и към салати, смутита, дори печива.

8 ползи за здравето от маракуята

Кои са ползите за здравето от сушените сини сливи

Сините сливи са много богати на витамини А, С, К. В тях се съдържа набор от ценни минерали, като калций, цинк, магнезий, калий. Съдържанието им на фибри е изключително богато и наситено, тъй като са сушени. Те са прекрасен източник на антиоксиданти, които намаляват възпалението в клетките, борят се със свободните радикали и понижават риска от рак.

5 страхотни ползи от драконовия плод (питая)

В сините сливи се съдържат антоцианини, които са специфичен вид антиоксиданти, придаващи цвета на сливите и техния приятен вкус.

Сушените сини сливи облекчават запека

Изключително богатото наличие на фибри в сините сливи ускорява метаболизма и движенията на червата. Това прави изхождането по-лесно и ежедневно. Фибрите подобряват толерантността на клетките към инсулина, като така регулират кръвната захар. Освен това оставят дълготрайно усещане за ситост. Фибрите подхранват и чревните бактерии, което е допълнителен бонус към ползите от тях.

Здравословни ползи от плода папая

Антоцианините в сушените сини сливи намаляват риска от рак на дебелото черво, тъй като се борят с възпаленията в него и имат антиоксидативно действие.

Още по темата

Могат да помогнат в отслабването

Сушените плодове в големи количества обикновено не се препоръчват при диети за отслабване, но богатството на фибри в сините сливи може да помогне в контрола на теглото. Ускоряването на метаболизма и движенията на червата имат редица ползи за освобождаването от излишната мастна тъкан. Според изследване, публикувано в Journal of Nutrition and Metabolism фибрите потискат апетита, като намаляват нивата на хормона на глада – грелин.

10 невероятни ползи от кайсиите

За здрави кости

Сините сливи са много богат източник на витамин К и бор, които са два ключови елемента за здравето на костите. Те играят важна роля в образуването на остеокалцин, протеин, който помага на калция да се свърже с костите, пише shape.com.