Тичането е предпочитана тренировка от много хора. То е чудесен начин да направите кардио без да ви е нужна екипировка и оборудване. Можете да излезете навън, да потичате на пътека или просто да бягате на място.

Ако сте любители на джогинга вероятно се питате кога е най-доброто време да правите тренировката си. Отговорът не е еднозначен. Независимо дали бягате сутрин, на обяд или вечерта след работа, предимства има.

Поява на сърбеж в краката при тичане – опасно ли е?

Тичането рано сутрин има малко ползи, а много хора предпочитат да тичат именно тогава. Тялото ви все още се събужда, така че вероятността да бягате с малко по-бавно темпо е по-голяма. Но пък има много психически и емоционални предимства. Тичането сутрин увеличава енергията, производителността ви през деня и подобрява настроението ви. Важно е да започвате бавно и постепенно да покачвате темпото, ако бягате сутрин, за да дадете възможност на тялото си да се адаптира към ритъма след сън.

Защо тичането е най-добрият начин да отслабнем?

Обедното тичане е ефективно за офис служителите, особено тези, които живеят в забързано темпо, отглеждат деца и имат семейни ангажименти преди и след работа. Бягането в обедната почивка без значение дали е на открито или на пътечката във фитнеса, може да повиши производителността ви през остатъка от деня. Освен това, ако имате навика да обядвате на бюрото си, тичането ще ви помогне да се освободите от излишните калории и да компенсирате заседяването.

Още по темата

И все пак кое е най-доброто време от деня за тичане?

Докато сутрешното и обедното тичане имат своите ползи, изследванията показват, че ефективността на тичането е най-добра в късния следобед или вечер. Този времеви диапазон дава най-добри и бързи резултати в отслабването, стягането на фигурата и разтоварва психиката от дългия работен ден.

Защо тичането край брега на морето е полезно?

Вечерното бягане може да изглежда изтощително за много хора, защото не могат да си представят след работа тепърва да излязат да тичат, но всъщност този времеви диапазон се оказва най-подходящ за този вид тренировка. Това ще ви помогне и да се чувствате по-работоспособни и енергични на следващия ден.

Психическата умора е не по-малко изтощителна от физическата. Ако тичате вечер има голяма вероятност да се чувствате цялостно по-добре през всеки следващ ден.