Всяка храна съдържа хранителна стойност. Калориите са показател, единица, която измерва енергия, която храните носят, според Live Science. Калориите са основен показател, по който се ориентираме, когато се опитваме да контролираме теглото си. Всяка хапка, всяка храна, която влиза в организма ни, носи някакви калории – някои повече, други по-малко.

3 начина да приемате по-малко калории, но без да гладувате

Да пресметнем цялостния прием от калории е истинско предизвикателство. Най-често забравяме за малките подробности, които имат немалко значение за общия калориен прием. Сред често пренебрегваните калории са течните калории, идващи от напитките, които приемаме. Сосовете, дресингите, както и подправките също имат своята калорийна стойност.

Подправките и билките, като всяка друга храна, имат калории в различна степен. Някои от тях обаче имат и свойствата да стимулират метаболизма, като по този начин ни помагат да изгаряме повече от другите приети калории. Други пък се славят с нулевата си калорийна стойност. Трети добавят много голямо количество калорийна стойност, която тайно и скришно проваля диетата ни.

Как изглеждат 100 калории в плодове, ядките и зеленчуците

Въпреки това, билките и подправките не са калорийни източници, от които да се притеснявате. Повечето от тях съдържат изключително малко калории. Онова, от което трябва да се притеснявате, са продуктите и храните, които използвате за подправяне на ястия, които обаче не са билки и подправки. Това, например, е сусамът, който се използва като добавка към салати, сосове, печива и други ястия, но по рода си той не е подправка, а семе. И като такова съдържа голяма калорийна стойност. Една чаша сусам съдържа приблизително 800 калории.

Сред другите калорични подправки са джинджифилът, лук, канела, къри. Те, разбира се, не могат да се сравняват със семената. Тяхната калорийна стойност е значително по-малка. Канелата дори има свойството да стимулира обмяната на веществата и да подобрява усвояването на глюкозата, поддържайки стабилни нива на кръвна захар.

Признаци, че приемате твърде малко калории с диетата за отслабване

Още по темата

Сред билките и подправките с нулева калорийна стойност са стевията, босилекът, копърът, кресонът.

Някои подправки имат около 10 калории или по-малко за една чаша. И тъй като е невъзможно човек да изяде цяла чаша от тях, не се притеснявайте от техните калории. Сред тези подправки са розмарин, джинджифил, шафран, лют червен пипер. Лютият пипер също има свойството да ускорява метаболизма благодарение на активната си съставка капсаицин, който повишава температурата в тялото и по този начин стимулира изгарянето на калории и мазнини.

Трябва ли да броим калориите, за да отслабнем?

Всичко зависи от това как и в какви количества използвате подправките. Те могат да бъдат ваш много добър приятел в диетите, здравословното хранене и поддържането на оптимално тегло.