Овесените ядки са една от най-здравословните закуски. С тях успешно могат да се заместят хлябът, тестените закуски, сладките изкушения сутрин. Консумацията на овесени ядки е чудесен начин да контролирате кръвната захар и холестерола, като същевременно давате на организма си достатъчно ценни хранителни вещества и енергия през целия ден.

Кафяв ориз или овесени ядки – кое е по-здравословно?

Овесените ядки са много богати на антиоксиданти. В тях се съдържат и полифеноли, вид антиоксиданти, които действат превантивно против развитието на някои заболявания, като диабет, болест на Алцхаймер, сърдечносъдови заболявания, рак. Това е така, защото антиоксидантите се борят с възпаленията, причинени от свободните радикали и щетите, които те нанасят на тъканите в дългосрочен план.

Бета-глюканите в овесените ядки също играят съществена роля в тези процеси. Освен това са изключително важни за функцията на имунната система.

5 солидни причини да ядем боровинки

Към овесените ядки могат да се прибавят всякакви добавки. Една от най-полезните сред тях са боровинки.

Защо е добре да добавяте боровинки към овесените си ядки?

Боровинките също са много богати на антиоксиданти. Те усилват въздействието на веществата в овесените ядки, като заради това тези две храни са толкова добра комбинация. Освен това, боровинките са с нисък гликемичен индекс, което допринася за превенцията на диабет тип 2 и свързаните с него метаболитни смущения.

Боровинките са добър източник на фибри и витамини, от които тялото има нужда. Те са чудесна суперхрана с малко калории, която е подходяща за всякакъв тип диети, включително и такива с нисък прием на въглехидрати.

Защо да добавяте боровинки към закуската всеки ден?

Според healthline.com, боровинките са сред плодовете, които задължително трябва да присъстват на трапезата. Богатото наличие на антиоксиданти в тях допринася за правилното делене на клетките на ДНК, както и образуването на нови такива. Важно е тези механизми да бъдат добре контролирани, за да може свободните радикали да причиняват колкото се може по-малко щети. По този начин се избягва създаването на условия за развитие на опасни заболявания, предизвикани от увреждания в клетките на ДНК.

Какво да добавите към овесените ядки, за да ги направите по-здравословни

Още по темата

Допълнителен бонус към това е и предпазването от преждевременно стареене, което свободните радикали предизвикват и което се забавя благодарение на антиоксидантите в боровинките и овесените ядки.

Защо ваната с овесени ядки е полезна за кожата и здравето

Комбинацията от двете храни е чудесен начин да се намали и сърдечносъдовият риск. Тъй като овесените ядки и боровинките имат свойството да понижават холестерола, това е една прекрасна закуска за здраво сърце и здрави кръвоносни съдове.

Антиоксидантите в боровинките се борят с възпаленията в организма. Тези възпаления могат да доведат до увреждания в тъканите, хормонални проблеми, диабет тип 2, рак, сърдечносъдови заболявания.

Червените боровинки – какво е чудото в тях?

Тъй като боровинките са много бедни на калории и захари, те са много подходящи за диета. Ако ги добавяте всеки ден към овесената си закуска, може да се радвате на стройна фигура.