Как противодействате на стреса? А може би не му обръщате достатъчно внимание? Натрупването на стреса и неглижирането му в дългосрочен план води до редица здравословни неразположения, дори и заболявания.

Много е важно да обърнем внимание на начина си на хранене, да не допускаме преяждане и да избягваме да хапваме тестени изделия, мазни храни, сладки и пакетирани лакомства.

Спортът, йогата, медитацията, помагат да освободим напрежението. Чаша ароматен чай винаги е добра идея и можем да си я позволим по всяко време, когато искаме да сме балансирани в емоциите си. Вижте 4 полезни чая при стрес.

Чай от лайка

Лайката е чудесна билка за повишаване на имунитета, но и при стрес. Тя е известна със своите релаксиращи свойства, което я прави подходяща успокояваща напитка в края на деня или когато се чувстваме напрегнати. Някои проучвания показват, че ароматът ѝ също действа успокояващо и подобряващо настроението, помага при безсъние.

Вкусни плодове при лошо настроение и депресия

Чай от розмарин

Уникална билка, която е подходяща не само за готвене. Розмаринът подобрява метаболизма, смята се, че помага при косопад (когато се изплаква косата с отвара от него). Според редица западни изследвания, розмаринът може да помогне и за подобряване на мозъчното здраве, като стимулира мозъчната дейност, участваща в контролирането на настроението. Всичко това се дължи на съединенията, които се съдържат в билката.

Учените смятат, че именно тези съединения могат да повлияят на активността на ензимите, за които е известно, че са отговорни за стареенето на мозъка. Розмарин може да консумирате и под формата на чай.

5 подправки за здраво сърце

Липов чай

Ароматен и с прекрасен вкус, чаят от липа е един от най-добрите за намаляване на тревожността и стреса, безсънието, което възниква в резултат на напрежение. Липовият чай ни осигурява важни антиоксиданти, витамини като А и С.

Още по темата

Смята се, че консумацията му спомага за нормализиране на кръвното налягане, подобряване на храносмилането, функцията на бъбреците и сърцето.

Зелен чай

Зеленият чай съдържа много важна аминокиселина, наречена теанин, за която се смята, че насърчава релаксацията, спокойния сън, помага в борбата с депресията и стреса. Освен това зеленият чай е изключително богат на антиоксиданти, които противодействат на вредите на свободните радикали, предизвикващи оксидативен стрес, който води до редица здравословни проблеми, но също така ускорява и процеса на стареене не само на кожата, а на организма като цяло.