4. Захар

Ако сте от жените, на които им се прияждат огромни количества сладко преди и по време на цикъл, отново не сте сами. Захарта обаче е един от враговете на менструацията, защото може да усили многократно болките. Това е така, защото захарта, особено добавената в големи количества, може да предизвика възпаление в тъканите и да влоши съществуващото такова. Ето защо може да изпитвате по-силен дискомфорт по време на цикъл, ако посягате към сладките изкушения.

Причини менструалният цикъл внезапно да намалее

Още по темата

5. Кафе

Кофеинът стеснява съдовете. Това се отразява негативно по време на цикъл, защото ограничава притока на кръв до тъканите, като това може да усили усещането за болка и спазми.

6. Стрес

Стресът е много силен фактор в това колко интензивно ще усещаме болката в тялото си по време на менструация. Високите нива на стрес могат да се свържат с болезнени менструации, наситени с крампи и общо неразположение. Проучване, публикувано в Journal of Women’s Health установява, че жените, които са подложени на стрес две седмици преди цикъла получават по-силни болки и по-интензивни крампи по време на менструацията.

6 мита за менструацията

7. Млечни продукти

Млечните продукти съдържат лактоза, която е вид въглехидрат, както и изобилие от мазнини. Наситени са и с много сол. Тази комбинация от хранителни вещества действа възпалително на тъканите в този деликатен период от месеца. Сол, захари и наситени мазнини са рецепта за възпаление, което допълнително влошава симптомите по време на менструация. Ограничете приема им до минимум, за да видите дали това ще се отрази положително на интензитета на неразположенията по време на цикъл.